کد خبر: ۱۱۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 28
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل بیمارستان جم توضیحاتی پیرامون پرونده عباس کیارستمی ارائه کرد و گفت: «حکم مراجع قانونی مورد تایید ماست. چون ما چیزی فراتر از قانون سراغ نداریم.»
  به گزارش شفا آنلاین،به نقل از سپید محسن تدین‌فر، در نشست خبری صبح روز گذشته، بعد از اینکه بیانیه رسمی بیمارستان جم را کامل خواند؛ به دلیل اینکه خبرنگاران را برای نشست خبری دعوت کرده‌ بود، تصمیم گرفت به سوالاتی که درمورد امکانات و تجهیزات و مقولات مدیریتی در بیمارستان باشد، پاسخ دهد. سوال اول درمورد هزینه درمانی استاد کیارستمی بود. تدین‌فر دراین خصوص تصریح کرد: «زمانی که استاد کیارستمی به بیمارستان آمدند، 6 میلیون تومان به عنوان ودیعه از آنها دریافت شد، اما هزینه بستری ایشان در تاریخ 17 اسفندماه سال گذشته تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری و یازدهم اردیبهشت ماه تا سیزدهم اردیبهشت امسال حدود 185 میلیون تومان شده است.»

 او توضیح داد: «چهار جراحی انجام شد. نوع جراحی‌ها را در پرونده درمانی ایشان موجود است. جراحی اول، همان جراحی روده بزرگ بود. ایشان یک‌بار در بیمارستان آراد و یک‌بار در بیمارستان جم، کلونوسکوپی شدند و بعد تشخیص تومور روده بزرگ داده شد.» مدیرعامل بیمارستان جم، در پاسخ به سوال مکرر خبرنگاری مبنی بر اینکه احتمالا یکی از عوارض جراحی، آمبولی ریه بوده، گفت: «عوارضی که بعد از عمل ایجاد شد، در پرونده وجود دارد و پرونده در اختیار سازمان نظام پزشکی است.»

 او در جواب سوال خبرنگاری که دوباره پرسید، این روایت را تایید می‌کنید، گفت: «من وارد هیچ کدام از مقوله‌های درمانی نمی‌شوم. این موضوع مربوط به تیم درمانی است و همه اینها در پرونده سازمان نظام پزشکی موجود است. » در ادامه دو تن از خبرنگاران حاضر تاکید کردند که «سوال اصلی همینجاست.» که تدین‌فر پاسخ داد: «سوال اصلی را هرچقدر هم که من بگویم یا نگویم، آن کسی که باید بگوید که در این مسیر کوتاهی، قصور یا اشتباهی بوده مراجع قانونی هستند نه من. من مدیر بیمارستان هستم. اگر شما سوالاتی درمورد تجهیزات و امکانات بیمارستان دارید من در خدمتم.» در ادامه تدین‌فر به این سوال مبنی بر اینکه ادعای نبود متخصص عفونی در آن زمان را تایید می‌کنید، گفت: «هر سوالی که راجع به درمان می‌کنید، پاسخش در اختیار سازمان نظام پزشکی است.»

 در ادامه تدین‌فر در جواب این توضیح » که گفت، حضور متخصص عفونی یا نبود آن جزو امکانات درمانی است، اینگونه پاسخ داد: «بوده، بله، همیشه بوده. مگر چنین چیزی می‌شود؟ روند درمانی ما به این شکل است که اگر بخواهیم بیماری را جراحی کنیم اما یکی از جراحان بخواهند بیمارستان را ترک کنند، به صورت مکتوب پزشک دیگری را به جای خود معرفی می‌کنیم.» مدیرعامل بیمارستان جم، در جواب سوال دوباره خبرنگار سپید که پرسید پس ادعای نبود متخصص عفونی را رد می‌کنید، گفت: «بله.بوده. متخصص عفونی همیشه بوده است. تمام اینها در پرونده سازمان نظام پزشکی موجود است. من تکرار می‌کنم و اگر چیز دیگری بنویسید تکذیب خواهم کرد. تمام سوالات درمانی را چون پرونده در حال بررسی است، از سازمان نظام پزشکی بپرسید.» او ادامه داد: «سازمان نظام پزشکی بعد از بررسی این پرونده حتما نشستی با حضور رسانه‌ها برگزار خواهد کرد و آنجا می‌توانید سوالات خود را بپرسید. من امروز فقط پاسخگوی سوالات مربوط به بیمارستان هستم.»

       وی در پاسخ به این سوال که آیا این روایت که دستیار دکتر احمد میر ایشان را جراحی کرده را تایید می‌کنید، افزود: «شما به چه کسی می‌گویید دستیار؟ وقتی می‌گویید دستیار ذهن همه به سمت دستیار در بیمارستان آموزشی می‌رود. درحالی‌که دکتر میر یک جراح عمومی باتجربه است و ما به صورت تیمی بیماران را درمان می‌کنیم. همین امروز من با دکتر میر یک عمل جراحی انجام دادیم. این موضوع درمورد ریه، قلب و ... هم وجود دارد. ما از متخصصان هر رشته‌ای که می‌توانست به بهبودی بیمار کمک کند، مشورت گرفته‌ایم.»

  «پس هیچ عمل جراحی نبوده که دکتر میر در تیم درمانی حضور نداشته باشند؟» تدین‌فر جواب داد: «چرا. آن زمان که مسافرت بودند. همه اینها در پرونده است. در شرح عمل جراحی نوشته شده که جراح، کمک جراح و ... چه کسی بوده و در اختیار سازمان نظام پزشکی است. هم اصل پرونده و هم رونوشت‌ها را از ما خواستند و ما تقدیم‌شان کردیم. هرچه که آقایان بررسی کردند و هرچه از آن درآمد، مورد تایید است. هرچه مراحل قانونی خود را طی کند، ما قبول داریم. ما چیزی فراتر از قانون سراغ نداریم.»

       سپس خبرنگار دیگری پرسید: «آیا می‌پذیرید که در جایی، اختلال یا قصوری در روند درمان بوده؟ نظر شخصی خودتان چیست؟»

       تدین‌فر در پاسخ به همین سوال گفت: «بحث قصور را کنار بگذارید. این را نظام پزشکی باید بگوید. ما روی کلمه به کلمه این بیانیه تفکر کرده‌ایم. کتاب‌هایی که امروز در چند صد صفحه با موضوع درمان عوارض جراحی چاپ می‌شود، از سوی چه کسانی نوشته شده؟ پزشکانی از سراسر دنیا رفتند جراحی انجام دادند و عوارضی بروز کرده و آن را درمان کردند و این اطلاعات را در اختیار ما گذاشتند و بنابراین تنها کسی که می‌تواند چنین ادعایی بکند، فردی است که اصلا جراحی نکرده باشد. احتمال بروز عارضه کوچک یا بزرگ وجود دارد.»

       من همین‌قدر می‌دانم که آقای دکتر میر، جراح بی‌تجربه‌ای نیستند و بیشترین اعمال جراحی این بیمارستان از سوی ایشان انجام می‌شود. از سوی دیگر هم تحصیلات ایشان عالی است، هم پدرشان و مرحوم عمویشان چهره شناخته‌شده و فرهیخته جامعه پزشکی بودند و آقای دکتر میر سال‌های سال خدمت ایشان این اعمال جراحی را انجام داده و 20 سال سابقه جراحی دارند.»

       در ادامه خبرنگار پرسید، خودتان فرمودید که دکتر میر در یکی از جراحی‌های استاد کیارستمی حضور نداشتند. تدین‌فر پاسخ داد: «بله. ایشان در عمل جراحی کیسه صفرا نبودند. ولی تیم درمانی حضور داشتند.» تدین‌فر تصریح کرد: «ما تا به حال سعی کردیم که آرامش افکار عمومی را با این پاسخ و پرسش‌ها بر هم‌نزنیم. عده‌ای خیلی علاقه مند هستند که این رابطه را خراب کنند. اما روش ما این است که سکوت کنیم تا آرامش جامعه بهم نخورد. من خواهش می‌کنم هرمطلبی که می‌خواهید بگویید این را مدنظر قرار دهید که نکند مطلبی بگویید یا لغتی یا اسمی را جابه جا کنید و افکارعمومی را که درحال پیش رفتن به سوی آرامش است، دومرتبه به هم بریزد و این مناسب نیست.»

مدیرعامل بیمارستان جم گفت: «زمانی که قرار شد من رسانه‌ها را دعوت کنم، تصمیم گرفتم افراد بی‌طرف و رسانه‌هایی که دلشان به حال آرامش جامعه می‌سوزد را دعوت کنیم. از آنجا که از روزنامه سپید هم بارها با ما تماس گرفته‌بودند و پیگیر موضوع بودند، برای اینکه این اتفاق بیفتد، از شما دعوت کردیم که به اینجا بیایید. اما مجددا درخواست می کنم که در نوشته‌هایتان همه شرایط جامعه را درنظر بگیرید و هرچه دلتان خواست بنویسید، هیچ ایرادی ندارد.»مینا دارابی
برچسب ها: حکم ، مراجع قانونی ، تایید
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
از مدیرکان و پزشککان بیمارستان .... چه انتظاری میشه داشت؟ ... دلال برج و ملک هستن!!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: