کد خبر: ۱۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 27
شفا آنلاین>اجتماعی>افسردگی یک بیماری روانی است که از هر 10 بزرگسال آمریکایی 1 نفر از آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است. بعضی از گروه‌های افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،برای مثال، می‌توان به گروهی از افراد اشاره کرد که توانایی کار کردن ندارند یا بیکار هستند.

       نظرسنجی اخیر موسسه گالوپ نشان داد که هر چه طول مدت بیکاری بیشتر باشد، احتمال تجربه افسردگی بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد که هر چه طول مدت بیکاری فردی بیشتر باشد (فردی که به مدت 27 هفته یا بیشتر به دنبال کار باشد و کاری نیابد) احتمال ابتلا به افسردگی در این فرد سه برابر احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی است که دارای یک شغل تمام‌وقت هستند.

       با توجه به تاثیر منفی بیکاری روی سلامت روانی افراد در ادامه به پنج راهکار مهمی اشاره می‌کنیم که افراد می‌توانند با به‌کار بستن آن‌ها بااحساس های افسردگی و غم خود مقابله کنند.

       1. یک نظام یا سیستم حمایتی خلق کنید. شاید این توصیه را قبلاً شنیده باشید، اما اگر فردی بیکار هستید، باید برای جلوگیری از مشکل افسردگی و احساس غم یک نظام حمایتی اساسی خلق کند که اعضای خانواده شما در آن عضو نباشند.

       دکتر ماریلین پودر یورک، یکی از روان‌شناس‌های شهر نیویورک و مشاور افراد بیکار می‌گوید که بعضی از استرس‌هایی که همراه با بیکاری هستند جنبه مالی دارند و به همین دلیل بهتر است که اعضای این نظام یا گروه حمایتی افرادی به‌غیراز اعضای خانواده شما باشند. وجود اعضای خانواده شما در این نظام حمایتی باعث می‌شود که آن‌ها نیز فشار مالی شما را حس کنند. دکتر پودر یورک می‌گوید که اگرچه نباید به‌اجبار از ورود اعضای خانواده خود به این نظام حمایتی جلوگیری کنید، اما باید با افرادی تماس برقرار کنید که وضعیت مشابهی با شما داشتند و اکنون از این وضعیت خلاص شده‌اند. یک نظام حمایتی می‌تواند یک گروه از افراد اهل کلیسا یا اهل مسجد یا یک گروه دعا باشد. حتی دوستان شما هم می‌توانند یک نظام حمایتی را برای شما فراهم آورند. تلاش شما نباید تنها معطوف به حمایت از جانب این گروه از افراد باشد، بلکه می‌توانید در صورت نیاز برای بهبود سلامت ذهنی خود به مراکز یا موسسه‌هایی مراجعه کنید که خدمات رفتاری ارائه می‌دهند. به‌طورکلی، سعی کنید که خود را تبدیل به یک فرد منزوی نکنید، بلکه سعی کنید که حتی در طول مصاحبه‌ها نیز با افراد جدیدی آشنا شوید.

       2. به چیزهای شادی‌بخش فکر کنید. شاید به نظر شما فکر کردن به چیزهای شادی‌بخش در دوران بیکاری کمی عجیب به نظر برسد، اما تفکر مثبت مزیت‌های خاص خود را دارد. تحقیقات نشان داده است که دید مثبت می‌تواند به طول عمر بیشتر شما کمک کند. در سال 2005 در ژورنال Health Psychology تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن تفکر مثبت می‌تواند از شما در برابر ابتلا به بعضی از بیماری‌ها محافظت کند. در ادامه به چند روش برای ایجاد تفکرهای مثبت اشاره می‌کنیم:

       3. غذاهایی را بخورید که تقویت‌کننده خلق‌وخو هستند. خوردن غذاهای کامل خاصی می‌تواند به دورنگه داشتن مشکل افسردگی کمک کند. برای مثال، تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود فولات با افسردگی در ارتباط است. از میان غذاهایی که سرشار از فولات و ویتامین B هستند می‌توان به لوبیاهایی همچون نخود سیاه، کلم بروکلی، کلم بروکسل و تمشک اشاره کرد.

       سطوح کم سروتونین نیز با اختلال‌های خلق‌وخویی در ارتباط هستند. سبزی‌های نشاسته داری همچون ذرت، سیب‌زمینی‌های شیرین و سفید و نخودها می‌توانند سطوح سروتونین را افرایش دهند و به تقویت خلق‌وخو کمک کنند. حتی اگرچه منبع درآمدی ندارید، مصرف غذاهای سالم را از یاد نبرید و می‌توانید به‌جای سبزی‌ها و میوه‌های تازه گران‌قیمت از سبزی‌ها و میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید که قیمت کمتری دارند.

       4. با انجام تمرین‌های بدنی باعث عرق کردن بدن خود شوید. ورزش می‌تواند علائم افسردگی را پایین آورد. در سال 2005 در ژورنال آمریکایی Preventive Medicine تحقیقی به چاپ رسید که بر اساس نتایج آن یک برنامه تمرین هوازی 30 دقیقه‌ای در طول سه تا پنج روز هفته می‌تواند علائم افسردگی را تا 50 درصد کاهش دهد. نیاز نیست که برای مواجه‌شدن با مزایای سلامتی تمرین عضو یک باشگاه شوید و در وضعیت بیکاری خود هزینه‌ای را به خود تحمیل کنید. شما می‌توانید با استفاده از تمرین‌هایی که نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارند یا تنها به هزینه اندکی نیاز دارند به بهبود سلامت روانی خود و جلوگیری از مشکلات سلامت روانی کمک کنید. برای مثال، می‌توان به تمرین‌هایی همچون پیاده‌روی، کوهنوردی و انجام ورزش با یک DVD آموزشی اشاره کرد.

       5. شکرگزار و قدردان باشید. وقتی‌که در وضعیت سخت و دشواری قرار دارید، غالباً شکرگزار نعمت‌های خود بودن تبدیل به یک امر سخت می‌شود و شکر گزاری را فراموش می‌کنید، اما همین شکر گزاری می‌تواند به کاهش استرس، اضطراب و غم شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است که افراد شکرگزار یا افرادی که نگرش شکر گزاری یا قدردانی دارند، استرس و اضطراب کمتری دارند و حمایت اجتماعی بیشتری از سوی دیگران به دست می‌آورند. در تحقیق دیگری، یک گروه از نوجوان‌های شکرگزار نعمت‌های خود با گروه دیگری از نوجوان‌ها مورد مقایسه قرار گرفتند که شکر گزار نعمت خود نبودند. نتایج این تحقیق نشان داد که نوجوان‌های شکر گزار رضایت و خوش‌بینی بیشتری داشتند.
Everyday Health


برچسب ها: تسکین ، بیکاری ، افسردگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: