کد خبر: ۱۱۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفا آنلاین>سلامت>نشانه‌ها و علائم سرطان مثانه به قرار زیر هستند: خون در ادرار: (آشکار یا میکروسکوپی) علائم محرک: ادرار کردن دردناک (سوزش به هنگام ادرار کردن)، فراوانی دفعات ادرار کردن، نیاز مبرم به ادرار کردن علائم انسداد: کاهش نیروی جریان ادرار، احساس به طور کامل دفع نشدن ادرار، منقطع بودن جریان ادرار، تقلای زیاد برای ادرار کردن نشانه‌ها و علائم متاستاز و مراحل پیشرفته بیماری: درد در ناحیه شکم، استخوان، پهلو یا درد در ناحیه لگن؛ بی‌اشتهایی (آنورکسی)، کاشکسی (نزاری یا لاغری یا ضعف) یا بی‌رنگی پوست؛ ادم (خیز) در قسمت‌های پایینی دست و پا؛ نارسایی کلیه‌ها؛ علائم تنفسی (به‌عنوان مثال، سرفه، خروج خون یا خلط خونی از ریه، تنگی‌نفس)؛ توده ملموس بالای عانه‌ای یا بالای استخوان شرمگاه.
   به گزارش شفا آنلاین،   تشخیص: بررسی بالینی باید با تحقیق دقیق درزمینه سابقه شخص بیمار آغاز شود، از جمله سابقه سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک در محل کار. در مورد بیمارانی که علائم مربوط به دستگاه ادراری را نشان می‌‌دهند، باید آزمایش ادرار و معاینه میکروسکوپی ادرار و کشت ادرار صورت گیرد تا اطمینان حاصل شود که ادرار آلوده نیست.

        یاخته‌شناسی (سیتولوژی) ادرار: یاخته‌شناسی (سیتولوژی) ادرار تستی غیر‌مهاجم برای تشخیص سرطان مثانه است و از آن برای شناسایی تومور‌های درجه بالا و کنترل و نظارت دقیق بیماران به منظور مطلع شدن از بروز مداوم یا راجعه بیماری پس از درمان استفاده می‌‌شود. یاخته‌شناسی ادرار بسیار اختصاصی است (95 تا 100 درصد)، اما در زمینه ردیابی سرطان مثانه حساسیت پایینی دارد (66 تا 79 درصد) و این امر مفید بودن یاخته‌شناسی ادرار را برای ردیابی سرطان مثانه در افرادی محدود می‌‌سازد که فاقد علائم بیماری هستند.

       با انجام یاخته‌شناسی محلولی که برای شست‌وشوی مثانه به کار رفته است، می‌‌توان کارسینوم درجا را تقریبا در تمام موارد ردیابی کرد، حتی اگر مخاط پوشاننده دستگاه ادراری به‌طور آشکار طبیعی باشد، در نتیجه نمونه‌برداری تصادفی از مثانه لازم نخواهد بود. بیمارانی که علائم سرطان مثانه را نشان می‌‌دهند، باید با انجام سیستوسکوپی و یاخته‌شناسی محلولی ارزیابی شوند که برای شست‌وشوی مثانه به کار رفته است.NCII
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: