کد خبر: ۱۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت> یک متخصص مغز و اعصاب گفت: میگرن یکی از سردر های شایع در زنان است که علائم آن در دوران بلوغ افزایش، در بارداری کاهش و یائسگی به صورت کامل بهبود می یابد.

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر فرشته نادری در جلسه مردمی انجمن سردرد ایران که با محور سردرد و میگرن در زنان برگزار شد، اظهار کرد: تا قبل از سن بلوغ شیوع میگرن در زنان و مردان برابر است اما بعد از سن بلوغ به دلیل افزایش هورمون های زنانه شیوع میگرن در زنان 3 برابر مردان می شود.
وی افزود: در دوران بارداری نیز میگرن حدود 60 تا 70 درصد بهبود می یابد اما اگر خانمی در این دوران دچار حمله میگرن شد باید با درمان های غیر دارویی مانند پیروی از رژیم غذایی سالم، داشتن خواب مناسب، پرهیز از استرس، مصرف آب کافی، خوردن غذاهایی با حجم کم اما مداوم موجب بهبود علائم شود در غیر اینصورت باید تحت نظر پزشک متخصص دارو مصرف کند.
این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: زنان مبتلا به میگرن اگر قصد مصرف داروهای ضد بارداری را داشته باشند باید حتما زیر 35 سال باشند، دارای فاکتورهای خطر بیماری های قلبی و عروقی مانند فشار و چربی خون نباشند، از استعمال سیگار و قرار گرفتن در معرض دود ناشی از آن اجتناب کنند و همچنین میگرن آنها از نوع اورا باشد.
میگرن آورا (Aura) یا میگرن کلاسیک نوعی از این بیماری است که در آن فرد مبتلا به میگرن قبل از شروع حمله دچار اختلالات بینایی و حسی می شود.
نادری با توجه به میگرن در دوران یائسگی خاطرنشان کرد: در 1 تا 2 سال ابتدایی سن یائسگی به دلیل تغییر هورمون ها میگرن تشدید می شود اما بعد از آن به دلیل کاهش هورمون های زنانگی میگرن به صورت چشمگیری بهبود می یابد.
جلسه مردمی انجمن انجمن سردرد ایران با موضوع سردرد زنان در دوران بارداری، پس از زایمان و یائسگی امروز پنجشنبه در بیمارستان بهارلو برگزار و به سوالات زنان در زمینه سردرد های میگرنی و تنشی پاسخ داده شد.
برچسب ها: انجمن ، هورمون ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: