کد خبر: ۱۱۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>مرکزمدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پی درج خبری در برخی خبرگزاری ها مبنی بر «ساماندهی زنان روسپی در تهران» توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.
به گزارش شفا آنلاین ،مرکز مدیریت بیماری های واگیر معاونت وزارت بهداشت اعلام کرد: کلیه خدمات به گروه های آسیب پذیر در نظام مراقبت های اولیه بهداشتی کشور ارائه می شود که شامل یک بستۀ جامع آموزش ، مشاوره، مراقبت های بالینی، درمان و اقدامات حمایتی است که کلیۀ زنان آسیب پذیر شامل همسران معتادان تزریقی، همسران مبتلایان به عفونت اچ آی وی، همسران زندانیان با رفتارهای پر خطر و زنان مصرف کنندۀ مواد اعتیاد آور و رفتارهای پرخطر را شامل می شود.
براساس این گزارش، بحث صدور کارت سلامت برای زنان تن فروش یا حمایت از آنان یا به رسمیت شناختن اینگونه رفتارها یا ایجاد واحد ارائه خدمات اختصاصی برای این گروه، جزء وظایف و ماموریتهای وزارت بهداشت نبوده و بدینوسیله ضمن تکذیب این خبر و انتقاد از اینگونه خبرسازی ها که مغایر با شئونات اجتماعی و فرهنگی جامعه می باشد از رسانه ها و خبرگزاری ها انتظار می رود قبل از درج این گونه اخبار و یا اظهار نظر و تفسیر آن، اصل موضوع را از مبادی ذی صلاح پیگیری کنند تا از هر گونه اظهار نظرنادرست جلوگیری شود.
چندی پیش شایعه ای در شبکه های اجتماعی در زمینه امضای تفاهم نامه میان وزارت بهداشت و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مبنی بر تهیه کارت سلامت بهداشت ویژه زنان خیابانی دست به دست شد.
مدیرکل روابط عمومی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت:در 25فروردین 94 تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد شد اما هیچ ربطی به موضوع کارت سلامت زنان خیابانی ندارد.
فضه پناه لو خاطرنشان کرد: موضوع این تفاهم نامه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم، توانمندی سازی زنان و افزایش آگاهی های عمومی در حوزه سلامت اجتماعی، روانی، جسمی و ارتقا سلامت اجتماعی از طریق فرهنگ سازی و اجرای برنامه های موثر در خصوص توانمندسازی خانواده ها برای خود، مراقبتی، پیشگیری بیماریها و مشکلات اجتماعی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: