کد خبر: ۱۱۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 21
شفا آنلاین>سلامت>در حال حاضر راهی برای ترغیب بدن به تولید لاکتوز وجود ندارد، اما شما می‌توانید با روش‌های زیر از احساس ناخوشایندی که عدم تحمل لاکتوز ایجاد می‌کند، رهایی یابید:
 

به گزارش شفا آنلاین،  پرهیز از مصرف زیاد شیر و دیگر محصولات لبنی
        مقدار کمی از محصولات لبنی را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
        از شیر و بستنی بدون لاکتوز یا با لاکتوز کم استفاده کنید.
        شیر را پس از افزودن مایع یا پودری که لاکتوز آن را می‌شکند، مصرف کنید.

سبک زندگی و درمان‌های خانگی
       با بعضی آزمون و خطاهایی که انجام می‌دهید، خواهید توانست پاسخ بدنتان را به غذاهای مختلفی که حاوی لاکتوز هستند، پیش‌بینی کنید و متوجه شوید که تا چه میزان می‌توانید از مواد لبنی استفاده کنید، بدون آنکه احساس ناخوشایندی داشته باشید. افراد کمی که مبتلا به عدم تحمل شدید لاکتوز هستند، باید مصرف محصولات لبنی را کاملا قطع کنند و با احتیاط از محصولات غیرلبنی یا داروهای حاوی لاکتوز استفاده کنند.

       کاهش محصولات لبنی بدین معنا نیست که شما نمی‌توانید به مقدار کافی کلسیم دریافت کنید. کلسیم در بسیاری از مواد غذایی دیگر یافت می‌شود، از جمله: بروکلی، محصولات غنی شده با کلسیم (مانند نان‌ها و آب‌های میوه)، کنسرو ماهی آزاد، جایگزین‌های شیر (مانند شیر سویا و شیر برنج)، پرتقال، لوبیا، ریواس و اسفناج.

       همچنین اطمینان حاصل کنید که به مقدار کافی ویتامین D دریافت می‌کنید. تخم‌مرغ، جگر و ماست نیز حاوی ویتامین D هستند و اگر زمانی را زیر نور خورشید بگذرانید، بدن شما این ویتامین را می‌سازد. حتی بدون محدود کردن غذاهای لبنی، بسیاری از بزرگسالان به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند. در مورد مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید.

       اغلب افرادی که مبتلا به وضعیت عدم تحمل لاکتوز هستند، می‌توانند از دیگر محصولات شیر استفاده کنند، بدون آنکه دچار علامتی شوند. شاید بتوان با افزایش تدریجی مصرف مواد لبنی، تحمل بدنتان را نسبت به آنها بالا ببرید. بعضی از افراد می‌توانند محصولات پرچرب لبنی را تحمل کنند، مانند شیر و پنیر پرچرب.

       راه‌هایی برای ایجاد تغییرات در رژیم غذایی به منظور به حداقل رساندن علایم عدم تحمل لاکتوز از محصولات لبنی در مقادیر کم استفاده کنید. مثلا در یک وعده تا حدود 120 سی‌سی شیر بنوشید. هرچه مقدار وعده‌ها کمتر باشد، کمتر احتمال دارد که دچار مشکلات گوارشی شوید.

       نوشیدن شیر را برای زمان غذاخوردن بگذارید و آن را با دیگر غذاها مصرف کنید. این کار باعث می‌شود روند هضم کاهش یافته و علایم عدم تحمل لاکتوز کمتر شوند.

       مجموعه‌ای از محصولات لبنی را امتحان کنید. همه محصولات لبنی مقادیر مشابهی لاکتوز ندارند. مثلا، بعضی پنیرها مانند پنیر سوئیسی یا چدار، مقادیر کمی لاکتوز دارند و اغلب باعث بروز علایم نمی‌شوند. شاید بتوانید از محصولات کشت داده شده شیر استفاده کنید و آن را تحمل کنید، مانند ماست، زیرا باکتری استفاده شده برای فرآوری آن، به طور طبیعی آنزیمی را تولید می‌کند که لاکتوز را می‌شکند.

       از محصولات بدون لاکتوز یا کم لاکتوز استفاده کنید. این محصولات در اغلب سوپرمارکت‌ها یافت می‌شوند. از قرص یا قطره‌های کاهنده لاکتوز استفاده کنید. این قرص‌ها یا قطره‌ها که بدون نیاز به نسخه پزشک فروخته می‌شوند، حاوی آنزیم لاکتاز هستند و به هضم مواد لبنی کمک می‌کنند. شما می‌توانید این قرص‌ها را درست پیش از مصرف این محصولات استفاده کنید یا چند قطره از آن را به یک پاکت شیر بیفزایید. این محصولات به همه افراد با عدم تحمل لاکتوز کمک کرده است.

Choosing Wisely
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: