کد خبر: ۱۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت>اجتماعی >عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از واکاوی صفحه‌های جدید مرگ کیارستمی در جلسات کمیته رسیدگی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیامک مره‌صدق عضو کمیسیون بهداشت و  درمان مجلس و نماینده ناظر رسیدگی به پرونده عباس کیارستمی ضمن تأکید بر اینکه نحوه رسیدگی به همه پرونده‌های پزشکی برای عموم مردم یکسان است و صرفاً به علت خاص بودن جریان مرگ کیارستمی رسیدگی به پرونده وی بدون نوبت انجام می شود، افزود: با توجه به آخرین اطلاعات رسیده هنوز جزئیات پزشکی وی از کشور فرانسه به ایران نرسیده و این موضوع از سوی سازمان نظام پزشکی با جدیت در حال پیگیری است. 
 
وی تأکید کرد: از سوی دیگر گواهی فوت کیارستمی که در فرانسه صادر شده و جواز دفن وی در ایران باید تحت بررسی و واکاوی دقیق‌تری قرار گیرد تا علت اصلی مرگ مشخص شود در حالی که از سوی دیگر باید ادعاهای اولیای دم نیز در جلسات بعدی رسیدگی به پرونده مورد توجه و کنکاش قرار گیرد. 
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و  ناظر پرونده کیارستمی ادامه داد: با توجه به برخی اظهارات هنوز علت اصلی ترخیص بیمار از بیمارستان و ترجیح ادامه درمان وی در فرانسه طی رسیدگی به پرونده تا کنون مطرح نشده و این موضوع نیز  تحت بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود این ماجرا آیا به علت کم‌کاری پزشکان بوده؟ نا امیدی پزشکان از روند درمان و یا اینکه رضایت شخصی خود بیمار بوده است.

وی افزود: با توجه به وجود عوارض بیماری در انواع بیماری‌ها و هم‌چنین پیش‌بینی برخی عوارض در درمان‌های تهاجمی هم‌چون جراحی گاهی اوقات علت فوت خود عارضه یا زمینه و سابقه بیماری فرد و یا ترکیبی از این دو است که این موضوع نیز باید محرز شود. 
 
مره‌صدق تصریح کرد: به طور کلی وضعیت رسیدگی به پرونده کیارستمی با توجه به خاص بودن آن با جدیت تمام در حال پیگیری است و ایجاد هر گونه فضای توهین‌آمیز نسبت به پزشکان و یا گمانه‌زنی‌های احتمالی و بدون دلیل قطعی در راستای انعکاس خبری این موضوع هیچ کمکی به تسهیل جریان واکاوی پرونده نمی‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: