کد خبر: ۱۱۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت شرط گفتگو و تعامل با سازمان نظام پرستاری را تغییر ادبیات و لحن گفتگوی مسئولان این سازمان عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی در ابتدا به موضوع محصولات تراریخته اشاره کرد و گفت: هر محصولی که وارد می شود و وزارت بهداشت آن را مورد بررسی قرار می دهد، هیچ مشکلی برای مصرف ندارد و این شامل واردات قاچاق نمی شود.

حریرچی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه مسئولان نظام پرستاری عنوان کردند ۷ نامه تاکنون برای وزیر نوشته اند که آماده گفتگو و مذاکره هستند، اظهارداشت: وزارت بهداشت در دوره های مختلف با انجمن های صنفی پزشکی و غیرپزشکی در حوزه سلامت جلسات متعددی دارد اما شرط گفتگو و مفاهمه، ایجاد مشارکت و تمایل به تفاهم است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: قسمت قابل توجهی از صحبت های مسئولان سازمان نظام پرستاری بعد از تصمیم گیری اعلام می شود و در عین حال موضع گیری خیلی سفت و سخت می تواند ادبیات مناسب تری داشته باشد.

وی ادامه داد: نظر مسئولین وزارت بهداشت برای گفتگو با مسئولان سازمان نظام پرستاری این است که هر وقت ادبیات دوستان عوض شد، موضوع گفتگو و تعامل قابل بررسی است.

حریرچی در ادامه به موضوع ویزیت بیماران اشاره کرد و گفت: اشکالی که در بخش ویزیت و مشاوره بیماران از سوی پزشکان وجود دارد، این است که بنا به دلایل گوناگون وقت مناسب برای توضیح به بیمار به دلایل مختلف انجام نمی شود.

تراکم بیمار و پایین بودن تعرفه علت کم وقت گذاشتن برای بیمار

سخنگوی وزارت بهداشت تراکم بیمار و پایین بودن تعرفه را از علل کم گذاشتن وقت برای دادن مشاوره به بیماران دانست.

حریرچی در ارتباط با گزارش دیوان محاسبات در مورد حقوق مدیران وزارت بهداشت اظهار داشت: آنچه رئیس دیوان محاسبات اعلام کرده، درست است و میانگین حقوق مدیران این وزارتخانه ۲۰ میلیون تومان است که مطابق با قوانین کشوری است.

وی با اعلام اینکه درصدی از مدیران وزارت بهداشت جزء اعضای هیئت علمی هستند، گفت: اصولاً پایه حقوق این مدیران نسبت به جاهای دیگر کمی بالاتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مدیران این وزارتخانه در دوره های مختلف از پزشکان و اساتید برجسته انتخاب شده اند که فعالیت طبی قابل توجهی دارند، گفت: برخی از مدیران فعالیت بخش خصوصی داشتند و برخی نیز از ابتدا به صورت تمام وقت در وزارت بهداشت فعالیت کرده اند.

وی تصریح کرد: حقوق مدیران بر اساس قوانین مصوب بوده و این موضوع با کارانه ای که دریافت می کنند، متفاوت است.

اظهارات در پرونده کیارستمی بر اساس مستندات علمی است

سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با پرونده پزشکی عباس کیارستمی اظهارداشت: آنچه مسلم است اظهارات در مورد این پرونده بر اساس مستندات علمی است و رسیدگی در این پرونده برای تنویر افکار عمومی به دقت دنبال خواهد شد.

حریرچی در مورد خطاهای پزشکی نیز گفت: عمده خطاهای پزشکی در بیمارستان ها رخ می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بودجه حوزه سلامت در سال جاری چگونه خواهد بود؟ گفت: بعد از جلسه وزیر با آقای نوبخت، قول داده شد که یک دوازدهم از بودجه این وزارتخانه ماهانه پرداخت شود که اگر این موضوع عملیاتی شود، مشکلات قابل توجهی از حوزه سلامت حل می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: