کد خبر: ۱۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵ - 2016July 18
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پزشکی و داروسازی کشور گفت: پشت پرده راه‌اندازی داروخانه زنجیره‌ای آقازاده‌ها و سرمایه‌گذارانی قرار گرفتند که به نحوی می‌خواهند از این پروژه منفعتی را به جیب بزنند.

به گزارش شفا آنلاین،سید شیوا اسبقیان اظهار کرد: وزیر بهداشت با اعلام راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای به یک حرکت نامعقول و نامتعارفی دست زدند که معلوم نیست پشت پرده راه‌اندازی داروخانه زنجیره‌ای کدام آقازاده‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه 85 درصد داروخانه‌های موجود در کشور و صاحبان آنها با انواع  مشکلات اقتصادی و مالیاتی روبه‌رو هستند، گفت: ما در حال حاضر 10 هزار داروخانه در کشور داریم که با هزاران مشکل از جمله بدهی سنگین بیمه‌ها به آنها مواجه است در حالی که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر از راه‌اندازی داروخانه زنجیره‌ای می‌دهد.

رئیس سابق انجمن داروسازی کشور گفت: پشت پرده راه‌اندازی داروخانه زنجیره‌ای آقازاده‌ها و سرمایه‌گذارانی قرار گرفتند که به نحوی می‌خواهند از این پروژه منفعتی را به جیب بزنند.

اسبقیان افزود: اگر وزیر نیت خیری دارند چرا از 10 هزار داروخانه درکشور حمایت نمی‌کنند تا با انتخاب تعدادی از این داروخانه‌ها به عنوان داروخانه‌های منتخب عرضه‌کننده داورهای سنتی و گیاهی زمینه تقویت آنها را فراهم کنند.

متخصص گیاهان دارویی تصریح کرد: در حالی که صاحبان اکثر داروخانه‌ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند به جای حمایت از صاحبان این داروخانه‌ها هیچ منطقی و عقلانی به نظر نمی‌رسد که ما بخواهیم داروخانه‌های زنجیر‌ه‌ای با اهداف خاص و حمایت از آقازاده‌های ویژه‌ای را راه‌اندازی کنیم.

نائب رئیس انجمن گیاهان دارویی اردبیل اظهار کرد: در حالی که ماه‌ها است بیمه‌ها بدهی خود را به داروخانه‌‌ها پرداخت نکردند بهتر است در این زمینه تدبیری انجام شود و شکل منطقی‌تر در حمایت از داروخانه‌های موجود انجام شود.

اسبقیان این حرکت اخیر وزارت بهداشت را مغایر با اهداف حمایت از داروخانه‌های موجود اعلام کرد و گفت: این اقدام نه تنها لطمه به داروخانه‌داران است بلکه جلوی عطاران حرفه‌ای را نیز می‌گیرد و باعث بسته شدن هزاران عطاری در کشور خواهد شد.

رئیس سابق انجمن داروسازان اردبیل یادآور شد: بهتر است به جای راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای در شهرهای مختلف داروخانه‌های منتخبی برای عرضه داروهای گیاهی و سنتی فراهم آید تا مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

اسبقیان بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه‌اندازی درمانگاه‌های طب سنتی در کشور و راه‌اندازی کارخانجات تولید داروهای سنتی و بسته‌بندی داورهای گیاهی به شکل مناسب و استاندارد مورد توجه قرار گرفته و سپس با فراهم شدن این زیرساخت‌ها وزیر بهداشت نسبت به راه‌اندازی داروخانه‌های زنجیره‌ای اقدام کند.

وی گفت: درحال حاضر در تمامی کشورهای دنیا داروهای گیاهی و سنتی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و بنده از هیأت مدیره‌های انجمن‌های داروسازان کشور و انجمن گیاهان دارویی و نمایندگان درخواست می‌کنم تا به کمک داروخانه‌ها بیایند تا مشکلات مالیاتی، اقتصادی و دیگر گرفتاری‌‌های آنها برطرف شود تا فعالیت گسترده‌ای را انجام دهند.فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
سلام
داروخانه ها اونقدری درآمد دارند که اکثرا سرمایه گذاری توی ساختمان میکنند و درحال ساخت وساز هستند
و مجوزهای داروخانه هاشون میلیاردی واگذار میشه!!!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: