کد خبر: ۱۱۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۵ - 2016July 19
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک مطالعه جنجالی انجام گرفته توسط دانشمندان آمریکایی، افراد چاق هوش کمتری نسبت به افراد با وزن مناسب دارند.
به گزارش شفا آنلاین،  تحقیقات آنان نشان می‌دهد افراد دارای اضافه‌وزن ماده خاکستری و سفید کمتری در نقاط کلیدی مغز دارند. تحقیقات آنان نشان می‌دهد افراد دارای اضافه‌وزن ماده خاکستری و سفید کمتری در نقاط کلیدی مغز دارند که باعث تغییر پردازش پاداش می‌شود که این امر باعث می‌شود آن‌ها کمتر قادر به کنترل رژیم خود باشند. آنها پس از اندازه‌گیری شاخص توده بدن و درصد چربی بدن و مقایسه آن با تفاوت‌های ساختار و عملکرد مغز، به این نتیجه دست یافته‌اند.

       سرپرست اصلی این تحقیق، چیس فیگلی، استادیار بخش رادیولوژی دانشگاه مانیتوبا از انجام دقیق اسکن‌های مغزی افراد شرکت‌کننده در این بررسی خبر می‌دهد. او می‌گوید: «آن‌ها تمامی تغییرات مغزی و همچنین «شبکه‌های مشخصی» را در سراسر مغز تحت پوشش قرار داده‌اند.» اسکن مغزی ۳۲ بزرگسال، ۱۶ مرد و ۱۶ زن در بالتیمور مریلند به‌عنوان بخشی از این مطالعه مورد تحلیل قرارگرفته است. افراد باسابقه آسیب مغزی، مصرف مواد و بیماری‌های روانی از این مطالعه حذف شدند. درطی تحقیقات مشخص شد افرادی با شاخص توده بدنی بالاتر به‌طور میانگین کمی مواد خاکستری بیشتری دارند، بااین‌حال با بررسی نواحی مشخصی از مغز، به‌ویژه در افراد چاق‌تر تغییرات متفاوتی معلوم شد.

این تفاوت در استریاتوم پشتی، منطقه‌ای از مغز که مربوط به عادات رفتاری است به‌وضوح مشخص بود. پروفسور فیگلی در این زمینه می‌گوید: «این مسئله مشخص می‌کند که چگونه این تغییرات می‌تواند بر توانایی افراد دارای اضافه‌وزن برای کنترل خویش و انتخاب سبک زندگی تاثیرگذار باشد.» این نظریه به‌شدت موردبحث فعالان کمپین‌های کاهش وزن قرارگرفته است که معتقدند تلاش برای کاهش وزن با ویژگی‌های فردی مرتبط است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: