کد خبر: ۱۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
دکتر فربد فدایی تشریح کرد:
شفا آنلاین- دکتر فربد فدایی- متخصص برجسته وسرشناس اعصاب و روان کشور- در واکنش به اظهارات داریوش مهرجویی برعلیه جامعه پزشکی به طور اختصاصی یادداشتی برای شفا آنلاین ارسال کرد.
وی دراین یادداشت آورده است :
شخصی که از گروه یا سازمانی ناراضی است اما می ترسد خشم خود را به آنها ابراز کند در مقاله ای به پزشکان حمله می کند. زیرا می داند آنان به علت تربیت و اصول حرفه ای خود به او پاسخ متقابل نمی دهند بلکه سعی می کنند مشکل او را با مدارا برطرف نمایند.

بی تردید ساز و کارهای دفاعی روانی در رفتار افراد و گفتار آنان به طور ناخودآگاه تأثیردارد. این ساز و کارها برای کاهش اضطراب فرد به کار میرود. یکی از این ساز و کارها( مکانسیم ها) جا به جای است.برای نمونه فردی که از کسی خشمگین است اما از ترس تنبیه توسط او نمی تواند خشم خود را ابراز کند، خشم خود را روی فردی که از او ضعیف تر است پیاده می کند. زنی که از همسرش کتک می خورد و زورش به به او نمی رسد فرزند خود را کتک میزند، شخصی که از گروه یا سازمانی ناراضی است اما می ترسد خشم خود را به آنها ابراز کند در مقاله ای به پزشکان حمله می کند زیرا می داند آنان به علت تربیت و اصول حرفه ای خود به او پاسخ متقابل نمی دهند بلکه سعی می کنند مشکل او را با مدارا برطرف نمایند.

ساز و کار دفاعی دیگر واکنش سازی است. فردی که به شخص دیگر حسد می ورزد و از او نفرت دارد با توجه به این که خشم او ناپسند است و در او اضطراب به وجود می آورد ناخودآگاه با واکنش سازی احساس علاقه افرطی به فرد مورد حسد یا خشم خود نشان می دهد مادری که ناخواسته باردار شود و نسبت به فرزند ناخواسته خشم شدید دارد با واکنش سازی و برای جبران، علاقه افراطی به این فرزند پیدا می کند. یا فردی که در حرفه خود تحت الشعاع شهرت فرد دیگر قرار دارد و نسبت به او کینه و خشم دارد ممکن است ناخودآگاه محبت افراطی به آن شخص نشان دهد که نماینده غیرواقعی بودن این محبت است.

ساز و کار دفاعی دیگر دو نیمه سازی است که خود مکانیسمی کودکانه می باشد، اگر مادر خواسته کودک را برآورد بهترین فرد از نظر کودک تلقی خواهد شد و در غیر صورت بدترین فرد تلقی می شود. این ساز و کار کودکانه امکان دارد تا بزرگسالی هم ادامه یابد و اگر کسی مطابق میل فرد رفتار کند دوستش تلقی می شود اما اگر نتواند یا حتی به دلایل صحیح خواسته غیرمنطقی فرد را انجام ندهد دشمن تلقی خواهد شد، نمونه دیگر دو نیمه سازی این است که فرد به طور ناخودآگاه هر کس را که شبیه او باشد خوب و خودی می داند اما اگر کسی شبیه او نباشد او را غیر خودی و دشمن می شمارد.






غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
مشکل چهار کلمه است
حسود هرگز آسوده نمیشود
انتقال حس حسادت به کامنت نویسی و بیانه گوئی امری مسبوق به سابقه است.
وگرنه این همه خطای پزشکی در پیشرفته ترین سانتر های پزشکی دنیا.سومین یا چهارمین علت مرگ و میر در دنیا همین خطا های پزشکی است
آیا در همان کشورهای پیشرفته به خاطر مرگ هر کسی حتی به ظاهر بزرگ به پزشکان فحش میدهند؟
با اینکه ایران یکی از بهترین قدرت های پزشکی در منطقه است. مثلا شما نگاه کنید به قضیه کنترل آنفلوانزا در ایران و مقایسه آن با اطراف!(کنترل بیماری های واگیر از اندکس های قدرت پزشکی هر کشور است)آن وقت قدرت پزشکی ایران را میبینید.کمتر از 15 نفر مرگ.در حالیکه در اطراف بالای صد مرگ دیده شده است!
شما به میزان جراحی های زیبائی در ایران نگاه کنید.چند درصد سو میشود؟کجا این حجم جراحی و عمل چشم و ارتوپدی میشود.
کمی فکر
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
عالي بود ،استاد ،همه چيز رو كامل بيان كردين خشم نسبت به يك مساله ديگه و تحت الشعاع شهرت كس ديگه اي بودن ،سپاسگزارم
دکتر
|
Canada
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
دکتر جان بروآلمان ....بجای متهم کردن دیگران به فرافکنی، درون فکنی خودتو درمان کن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: