کد خبر: ۱۱۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۵ - 2016July 17
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود تخت بیمارستانی را یکی از مشکلات جدی حوزه سلامت کشور دانست و گفت: حدود 90 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم و امیدوارم در قالب برنامه ششم توسعه ساز و کارهایی صورت گیرد که سرمایه گذاری در حوزه سلامت برای بخش خصوصی منطقی باشد.
به گزارش شفا آنلاین، سید حسن قاضی زاده هاشمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: برای رفع این مشکل باید مجلس و دولت ساز و کارهای متفاوتی را نسبت به گذشته در خصوص تشویق سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند.

وی یادآور شد: البته این به آن معنا نیست که مردم مجبور شوند با تعرفه های متفاوت خرید خدمت کنند بلکه باید بیمه ها کمک کنند تا مردم آسیب نبینند.
هاشمی افزود: توسعه 250 اورژانس بیمارستانی استان کرمانشاه از جمله اقدام های ارزشمندی است که انجام شده و حدود یک سوم از دیگر برنامه های مربوط به این استان باقی مانده و مطمئن هستم تا قبل از پایان این دولت، تمام پروژه ها به اتمام خواهد رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص اورژانس ها نیز گفت: اورژانس های کشور در حال نوسازی هستند و در استان کرمانشاه نیز این اقدام صورت گرفته و مطمئن هستم که در همه بخش های بیمارستانی، اورژانس ها در حال توسعه هستند.
وی افزود: بیش از 250 پروژه برای اورژانس های بیمارستانی داریم و این غیر از پروژه هایی است که در اورژانس های غیر بیمارستانی اعم از جاده ای و هوایی در دست اجراست.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: اگر طبق برنامه پیش برویم تا پایان امسال همه اورژانس های بیمارستانی کشور توسعه پیدا خواهند کرد.
هاشمی اظهار کرد: در این سفر بیشترین اعتبار یعنی حدود هزار میلیارد ریال برای استان کرمانشاه تخصیص داده شد که پروژه های خوبی شروع خواهد شد که البته در حال حاضر صدها پروژه نیز در دست اجراست.
وی با بیان اینکه نیاز استان کرمانشاه بیشتر از اینها است، افزود: این استان در دوران دفاع مقدس و بدلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی مزمنی داشته است و در عین حال نیازهای این استان نیز با گذشته متفاوت است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به راه مواصلاتی ایران و عراق و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور، نگاه ویژه به استان کرمانشاه را ضروری دانست.
هاشمی گفت: نمی توانم بگویم که همه نیازهای استان در این دولت برطرف شود ولی رفع مشکلات برای ما اولویت دارد و با تیم بسیار خوبی که در استان و مرکز در حال فعالیت هستند تلاش خود را در جهت رفع تمام نیازهای استان انجام می دهیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در معیت رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید روز یکشنبه 27 تیرماه به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برچسب ها: سلامت ، تعرفه ، اورژانس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: