کد خبر: ۱۱۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت جنسی >عطسه هنگام ارضا جنسی شاید برای برخی باور نکردنی و برای برخی یک عادت عادی باشد. دانشمندان سالها درباره اتفاقات عجیب و غریب رابطه جنسی تحقیق کردند تا این پدیده همیشه پر از رمز و راز را بیشتر بشناسند.

به گزارش شفا آنلاین،در طول این تحقیقات به نتایج و نمونه های جالبی رسیدند مثل اینکه برخی مردان منشاء و آغاز ارگاسم را از پاهایشان حس می‌کنند  و یا مردانی که به اسپرم خود حساسیت دارند و حالشان از آن بد می‌شود. یکی از آنها که از عجیبترین ها یش بود به عنوان عطسه جنسی شناخته شده است. عطسه جنسی دقیقا همان چیزی است که  از اسمش می خوانید. برخی از مردان هنگام رسیدن به ارگاسم عطسه می زنند. این پدیده اولین بار به طور علمی در سال ۱۸۹۷ مورد بررسی قرار گرفت و از همان سالها محققین متوجه شدند که برخی مردان و زنان با آن آشنا هستند و آن را تجربه می کنند اما مثل خیلی از رفتارهای جنسی دیگر به خاطر خجالت یا دلایل اجتماعی و روانی آشکار نمی شده است.

این عطسه هنگام ارگاسم هم برای زنان و هم برای مردان اتفاق می‌افتد. دانشمندان هنوز به طور دقیق علت عطسه جنسی را نمی‌دانند. نظریه قالب این است که پایه و اساس عطسه هنگام ارگاسم رشته های عصبی است. طبق نظر عصب شناسان نوعی ناهنجاری در سیستم عصبی برخی مردم است که آن بخش از رفتارهای غیر ارادی انسان ها مثل تنفس، عرق کردن، تحریک جنسی و عطسه را شامل می‌شود. اگر عصب شناسان بخواهند به زبان مردم عادی صحبت کنند می‌گویند که سیستم  سیم کشی عصبی برخی انسان‌ها به گونه ای است که اینطور اثرات غیر منتظره که در دید اول هیچ ربطی به هم ندارند پیش می‌آید. عطسه در هنگام رابطه جنسی هم از آن دسته رفتارهای غیر منتظره است که دقیقا به سیم پیچی عجیب عصبی برخی مربوط می شود. هرچند عطسه یک واکنش در برابر محرک‌های غیر جنسی مثل نور شدید و یا پر زیر بینی و یا حتی شکم پر بوده که باید این محرک جنسی و ارگاسم را هم به آن اضافه کرد.

هنوز متخصصین نفهمیده اند که این عطسه هنگام ارضا جنسی روی کسانی که آن را تجربه می کنند آیا تاثیرات ناخوشایندی مثل حواس پرتی از رابطه یا اختلال در ارگاسم هم ایجاد می‌کند یا نه. آنچه که آنها می‌دانند این است که مسئله به علت نادر بودن و سخت پیدا کردن نمونه ها به راحتی قابل حل نیست.

اما در مجموع اگر رفتارهای عجیب و بی ربط در رابطه جنسی هر چه بیشتر در نظر دانشمندان آشکار شود  رمز و راز این پدیده طبیعی و غریضی هم بیشتر شناخته می‌شود. عطسه شاید تا به حال عجیبترین مورد همین رفتارهای بی ربط و عجیب مربوط به رابطه جنسی بوده است.

در ادامه به رفتارهای دیگر مثل منشاء ارگاسم از پا و آلرژی و حساسیت مردان به اسپرم  خودشان و حساسیت زنان به اسپرم همسرشان خواهیم پرداخت.

برچسب ها: عطسه ، زنان ، روانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: