کد خبر: ۱۱۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 16
شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص گوارش بالغین با اشاره به اینکه در ایران آندوسکوپی توسط متخصصین گوارش بیش از پیش انجام می‌شود، گفت: با توجه به وسعت آندوسکوپی‌ در کشور سیستم کنترل و نظارت بر بهداشت دستگاه‌های آندوسکوپ ضعیف است.

به گزارش شفا آنلاین، رامین طلائی - استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فوق تخصص گوارش بالغین ضمن اشاره به کنترل عفونت‌های ناشی از اندوسکوپی اظهار داشت: امروزه در کشورمان آندوسکوپی توسط متخصصین گوارش بیش از پیش انجام می‌شود که ضرورت وجود یک سیستم بسیار منظم نظارتی بر کنترل و پیشگیری از عفونت را می‌طلبد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: در این جهت نقش سیستم‌های مختلف بهداشتی با برگزاری کنفرانس‌های مختلف یا سمینار‌ها بسیار مهم است، همچنین بازدید از مراکز و مشخص کردن نحوه ضدعفونی کردن وسایلی که به صورت جمعی در آندوسکوپی استفاده می‌شود نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

این فوق تخصص گوارش بالغین متذکر شد: معمولاً برای ضد عفونی کردن، از گندزادی خیلی قوی استفاده می‌شود که باید به صورت چارت شده و مکتوب در مراکز مجهز به آندوسکوپی به طور کامل وجود داشته باشد.

طلائی با اشاره به ضعف سیستم کنترل و نظارت بر بهداشت دستگاه‌های آندوسکوپ در کشور به بسیج پزشکی گفت: با توجه به وسعت آندوسکوپی‌های انجام شده در سطح کشور بازدیدهایی که باید از طرف معاونت‌های درمان و بهداشت باید در این خصوص انجام شود باید مستمر انجام شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین اطلاع از نحوه شستشوی دستگاه‌های اندوسکوپ و اجرای همه قوانین در مورد آن باید مدام مورد پایش قرار گیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: