کد خبر: ۱۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۵ تير ۱۳۹۵ - 2016July 15
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی، پزشکان اسپانیائی موفق شدند 70 درصد پوست بدن یک زن مصدوم را که دچار سوختگی شدید شده بود ، با پوست جدید و مصنوعی جایگزین کرده و عملیات پیوند پوست موفقیت آمیز را در این ابعاد گسترده انجام دهند.
به گزارش شفا آنلاین،پزشکان اسپانیائی موفق شدند 70 درصد از پوست بدن زنی را که در ایالت آندلس واقع در جنوب این کشور دچار سوختگی شده بود، با پوست جدید جایگزین کرده و عمل پیوند پوست را انجام دهند. در این عمل پیوند، از روش بسیار مدرن و جدیدی استفاده شده بود که در آن از ترکیب نانو سازه های استخراج شده از نوعی جلبک دریائی و استفاده از مهندسی بافت بهره گرفته شد.

در این عمل پیوند، از روش بسیار مدرن و جدیدی استفاده شده بود که در آن از ترکیب نانو سازه های استخراج شده از نوعی جلبک دریائی و استفاده از مهندسی بافت بهره گرفته شد. بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، این زن بیست و نه ساله در ماه آپریل سال جاری دچار سوختگی شدیدی شده و بیش از 70 درصد از پوست بدن وی دچار آسیب جدی شده بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه، این زن بیست و نه ساله در ماه آپریل سال جاری دچار سوختگی شدیدی شده و بیش از 70 درصد از پوست بدن وی دچار آسیب جدی شده بود. به گفته تیم جراحان انجام دهنده این پروژه، وی نخستین کسی است که تحت عمل جراحی پیوند پوست مصنوعی از این نوع قرار می گیرد.

به همین مناسبت روز گذشته نشست ویژه ای با حضور کارشناسان و متخصصان مرتبط با این موضوع در شهر سویل اسپانیا تشکیل شده و در آن آکوئیلینو آلونسو نماینده وزارت بهداشت، آنتونیو رامیرز دی آرلناو نماینده عالی دولت اسپانیا سالوادور آریاس از مرکز سازنده بافت سلول های مصنوعی پوست ، ناتیویداد کوئینده مدیر مرکز درمان پیشرفته و ابتکاری اسپانیا ، پرفسور میگوئل آلامینس پرفسور ؛ متخصص بافت شناسی و پوریفیکاسیون گاکتو جراح پلاستیک سرپرست این عمل جراحی حضور داشتند. در این جلسه به صورت تخصصی درباره ابعاد فنی و پزشکی این جراحی مبتکرانه و روش استفاده شده فوق الذکر، بحث و تبادل نظر شد.

این عمل جراحی دشوار در روز یازدهم جولای برابر با بیست و یکم تیر ماه در بخش تخصصی سوختگی بیمارستان ویرجن دل روپیو واقع در شهر سویل از ایالت گرانادا انجام شده است. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: