کد خبر: ۱۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 11
دادستان نظام پزشکی کشور خبرداد:
شفاآنلاین :حوادث پزشکی >اجتماعی >معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه ما نمی‌دانیم در روند درمان و جراحی مرحوم کیارستمی چه اتفاقی افتاده و باید همه چیز بعد از مطالعه دقیق پرونده پزشکی مشخص شود، گفت: کار من قضاوت کردن است و تنها به حرف‌های پزشک و بیمار استناد نمی‌کنم.
به گزارش شفاآنلاین ،به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال «خطای پزشکی» در روند معالجه مرحوم عباس کیارستمی، کارگردان صاحبنام سینمای ایران  و جهان روز گذشته ادعاهایی از زبان یکی از بستگان نزدیک وی از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از آن داشت مرحوم کیارستمی با تشخیص پولیپ روده بزرگ و بدون انجام آزمایش پاتولوژی راهی اتاق عمل شده و به تشخیص پزشک، بخش اعظمی از روده بزرگ او خارج شده است.پیرو همین ماجرا با دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور تماس گرفتیم تا صحت و سقم این ادعا را جویا شویم.

Image result for ‫دکتر فتاحی‬‎


معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی ضمن اشاره به اینکه ما نمی‌دانیم در روند درمان و جراحی مرحوم کیارستمی چه اتفاقی افتاده و باید همه چیز بعد از مطالعه دقیق پرونده پزشکی مشخص شود، گفت: کار من قضاوت کردن است و تنها به حرف‌های پزشک و بیمار استناد نمی‌کنم.
وی با تأکید بر اینکه در بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی برای نخستین بار در تاریخ سازمان نظام پزشکی کشور یک کمیسیون ویژه 30 نفره تشکیل دادیم اظهار داشت: بخاطر حساسیت ویژه پرونده کیارستمی علاوه بر رئیس دادسرای جرایم پزشکی، پزشکان حاذق در رشته‌های مختلف پزشکی و قضات و نماینده ویژه پزشکی قانونی نیز حضور دارند.


 معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در پاسخ به این پرسش که به اذعان بستگان کیارستمی، دکتر معالج او  پس از عمل جراحی راهی تعطیلات نوروزی در خارج از کشور می‌شود نیز گفت: همه چیز با  پسر دکتر شروع شده است. ما هم نمی‌گوییم دکتر بعد از عمل جراحی راهی تعطیلات و سفر به خارج از کشور نشده اما اینکه از کی به تعطیلات رفته مثلاً یک ساعت، یک روز یا یک هفته بعد از عمل به تعطیلات رفته را نمی‌دانم ولی می‌دانم که پزشک معالج در بیمارستان نبوده است در حالی که باید بیمار تحت نظر پزشک باشد و اقدامات بعد از جراحی را پزشک دنبال کند.

وی با تأکید براینکه قرار است کمیسیون ویژه نظام پزشکی روز چهارشنبه با این دکتر در این باره صحبت کند، گفت: در حال حاضر اصل پرونده جمع‌آوری و خلاصه شده و روز چهارشنبه از دکتر دعوت خواهد شد که به سؤالات کمیسیون پاسخ دهد.دکتر فتاحی یادآور شد: سؤالات زیادی در رابطه با این پرونده مطرح است اینکه بیمار باید عمل می‌شد یا نمی‌شد، پزشک بوده یا نبوده و آیا کمک جراح عمل جراحی را انجام داده یا نه همه اینها بعد از مطالعه دقیق پرونده پزشکی باید بررسی شود.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: