کد خبر: ۱۱۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست ومو گفت : عوامل ژنتیکی در بروز کسیت های سفید زیر چشم که از ماده ای به نام کرآتین به وجود می آیند،تاثیر گذار است.
به گزارش شفا آنلاین،جلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو گفت:معمولا در فصول گرما و محیط هایی که فرد در معرض حرارت زیاد قرار دارد،امکان تشکیل برجستگی هایی ناشی از غدد عرق به نام "سرینگوما"افزایش میابد.

وی افزود:عوامل ژنتیکی در بروز دانه های سفید رنگ(میلیا ها)موثر است،این رنگدانه ها تنها از نظر زیبایی و ظاهری برای فرد مشکل ایجاد می کند و از جهات دیگر خطرناک نیست.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد:برای تشخیص میلیا معمولا نیازی به نمونه برداری و آزمایش نیست،این ضایعات به صورت گروه کوچکی از برجستگی های سفید کروی با سطح صاف دیده می شوند و نباید آن ها را با "سرینگوما"که در ناحیه عمیق تری تشکیل می شوند،اشتباه گرفت.

صداقت پیشه تاکید کرد:ضایعات میلیا گاهی خود به خود بهبود میابند و بدون درد و خارش هستند، اما در غیر این صورت میتوان از روش هایی مانند لیزر،رادیو فرکوئنسی و تری کلرواستیک استفاده کرد.

وی ادامه داد:برخی والدین میلیا را با آکنه نوزادی اشتباه می گیرند در حالی که آکنه نوزادی معمولا قبل از 2 هفتگی ایجاد می شود.

این متخصص پوست و مو افزود : در فصل گرما،با استفاده از ضد آفتاب،عینک آفتابی و کلاه نقاب دار از بروز این چربی ها پیشگیری کنید.
برچسب ها: متخصص ، ژنتیکی ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: