کد خبر: ۱۱۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>سلامت>معاون مؤسسه حجامت ایران با بیان "رشد فزاینده مبتلایان به سرطان در کشور به‌وضوح قابل مشاهده است"، گفت: تجویز و مصرف بیش از حد «داروهای شیمیایی» و مصرف مواد غذایی تراریخته یا محصولات غذایی دستکاری ژنتیکی شده از جمله علل اصلی افزایش سرطان در کشور است.
به گزارش شفا آنلاین،شهلا اسدزاده درباره چرایی «روند صعودی افزایش میزان ابتلا به سرطان در کشور» که مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت نیز بر آن صحه گذاشته‌اند، اظهار داشت: متأسفانه سن ابتلا به سرطان در کشور به‌شدت پایین آمده و سرطانهایی که قبلاً در افراد 60 ــ 50 سال دیده می‌شد، اکنون در کودکان و جوانان دیده می‌شود.

وی افزود: از مهمترین علل افزایش سرطان در کشور، استفاده از مواد غذایی تراریخته یا مصرف محصولات غذایی دستکاری ژنتیکی شده است؛ این مواد غذایی به‌شدت فرد مصرف‌کننده را مستعد ابتلا به سرطان می‌کند، همچنین یکی از علل اصلی افزایش سرطان، تجویز و مصرف بیش از حد «داروهای شیمیایی» است که این مسئله با گذشت زمان ثابت شده است.

معاون آموزشی مؤسسه حجامت ایران درباره اظهارات اخیر یکی از مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر ساخت 180 مرکز جدید درمانی سرطان در کشور به‌دلیل افزایش مبتلایان به سرطان خاطرنشان کرد: تقدم پیشگیری بر درمان یکی از اصول مسلم پذیرفته شده در دنیا است و مسئولان وزارت بهداشت باید توجه خود را بیش از بخش درمان به بخش پیشگیری معطوف کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین روشهای پیشگیری و درمان بیماریهایی چون سرطان، استفاده از روشهای درمانی طب سنتی است، البته این به این معنی نیست که طب سنتی قادر است تمام بیماریها را درمان کند اما به‌جرأت می‌توان گفت که در بسیاری از موارد که طب نوین قادر به معالجه نیست، طب سنتی می‌تواند آن بیماری را معالجه کند.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: بسیاری از بیمارانی که به مؤسسه تحقیقات حجامت ایران ــ که متأسفانه چند ماهی است پلمب شده ــ مراجعه می‌کردند، مسیرها و روشهای مختلف درمانی طب نوین را پشت سر گذاشته بودند و بعد به‌سراغ طب سنتی می‌آمدند که خوشبختانه با بهره‌گیری از روشهای طب سنتی، بسیاری از آنان درمان شدند.

وی اضافه کرد: با اینکه عموم مردم گرایش خوبی به‌سمت استفاده از روشهای طب سنتی دارند اما این باور هنوز در مسئولان کشور به وجود نیامده است که روشهای طب سنتی در عین سادگی، توانایی درمان و پیشگیری بسیاری از بیماریها را دارند.

این پزشک عمومی همچنین با اشاره به عوارض داروهای تجویز شده در طب نوین متذکر شد: جالب است بدانید دارو در لغت به‌معنی سم است؛ داروهایی که در طب نوین تجویز می‌شوند، ابتدا فقط علایم ظاهری بیماریها را کاهش می‌دهند اما در ادامه با تضعیف ساختار دفاعی بدن، موجب افزایش بیماریهای مختلف و صعب‌العلاجی مانند سرطان می‌شوند.

اسدزاده در پایان گفت: استفاده از روغنهای نامناسب، همچنین استفاده از فست‌فودها موجب ایجاد چاقی در افراد می‌شود که یکی دیگر از علل افزایش سرطان در کشور است.

برچسب ها: سرطان ، طب سنتی ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: