کد خبر: ۱۱۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یک نوزاد دختر که در شرایط سلامت کامل به سر می برد با استفاده از یک تخمک بارور و منجمد شده که به مدت هجده سال نگهداری شده بود؛ در کشور چین متولد شد.

به گزارش شفا آنلاین،روز گذشته یک زن چهل و پنج ساله چینی در بیمارستانی واقع در استان جیانگ سو در کشور چین نوزاد دختری را به دنیا آورد که در سلامت کامل به سر برده و سه کیلو و 300 گرم وزن دارد. نکته مهم در تولد این نوزاد، عمل لقاح مصنوعی و کاشت تخمک در رحم این زن بود که توسط پزشکان متخصص زنان در بیمارستان فودان در دانشگاه شانگهای انجام شده بود.

این تخمک بارور شده در محلول نیتروژن مایع و دمای منفی 196 درجه سیلیسیوس منجمد و نگهداری شده بود. بر اساس اعلام دانشکده بهداشت و سلامت شانگهای ، حداکثر زمان پیشنهاد شده برای انجماد تخمک های بارور شده، پنج سال است در حالی که در این نمونه منحصر به فرد، هجده سال به طول انجامیده و با موفقیت به پایان رسید.

این زن از نوعی بیماری خاص با نام blocked fallopian tubes  رنج می برد که بر اثر آن امکان بارداری وی وجود نداشته و به همین دلیل در سال 1998 میلادی وی در دانشگاه شانگهای تحت عمل IVF قرار گرفت که طی آن انعقاد نطفه به صورت مصنوعی در محیط آزمایشگاه انجام شده و سپس  و در رحم فرد قرار می گیرد. در این زمان چندین نمونه به این ترتیب از وی اخذ شده و تخمک های فوق بارور شدند اما سه تلاش نخست جهت ایجاد فرایند بارداری که یکی از آن ها به کمک تخمک تازه و دو تای دیگر با استفاده از تخمک های منجمد انجام شده بود ، ناموفق بوده و پزشکان به وی توصیه کردند تا برای مدتی صبر کند.

تلاش بعدی وی در سال 2015 میلادی انجام شده و در معاینات بعدی مشخص شد که وی دارای اختلالات  hydrosalpinx و thin endometrium است. در ادامه، وی تحت عمل جراحی قرار گرفته و نهایتا پزشکان یکی دیگر از تخمک های بارور شده وی را که برای هجده سال در حالت انجماد قرار گرفته بود در رحم وی کار گذاشته و این بار تلاش های تیم پزشکی با موفقیت همراه بوده و زن فوق الذکر با موفقیت باردار شد.

گفتنی است این تخمک بارور شده در محلول نیتروژن مایع و دمای منفی 196 درجه سیلیسیوس منجمد و نگهداری شده بود. بر اساس اعلام دانشکده بهداشت و سلامت شانگهای ، حداکثر زمان پیشنهاد شده برای انجماد تخمک های بارور شده، پنج سال است در حالی که در این نمونه منحصر به فرد، هجده سال به طول انجامیده و با موفقیت به پایان رسید.

در همین رابطه سون یی جوان از پزشکان بیمارستان فودان اعلام کرد: واقعیت این است که ما بیماران را از مدت زمان پیشنهادی پنج ساله مطلع می کنیم اما امکان نگهداری تخمک بارور شده تا هر زمان که صاحب ان درخواست کند برای ما وجود دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: