کد خبر: ۱۱۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا نلاین>سلامت> پژوهشگران به تازگی موفق به شناسائی نوعی خاص از پروتئین ها شده اند که به صورت یک عامل قدرتمند در برابر رادیکال های آزاد و مولکول هایی که سبب ایجاد آسیب در سلول ها و پیر شدن آن ها می شود عمل کرده و از پیری جلوگیری می کند.

به گزارش شفا آنلاین،مطالعات جدید تیمی از پژوهشگران منجر به شناسائی نوعی پروتئین خاص به نام Lysosomes شده است که شامل سلول های مرکز چرخه سلولی است و موجب تمییز شدن و بهبود سلول های آسیب دیده و جایگزین شدن سلول های جدید با سلول های مرده می شود.

رادیکال های آزاد عامل اصلی و متهم شماره یک فرایند پیر شدن سلول ها بوده و اگر ما بتوانیم از طریق ترکیب های شیمیائی این به صورت مستقیم این کانال ها را فعال کنیم؛ قادر به کند کردن روند پیر شدن سلول ها شده و می توانیم روند پیر شدن افراد را به تاخیر انداخته و با بسیاری از بیماری ها مبارزه کنیم.

در همین رابطه پرفسور هائو ژینگ ژو استاد دانشگاه میشیگان در ایالات متحده آمریکا و سرپرست این تیم تحقیقاتی اعلام کرد : رادیکال های آزاد عامل اصلی و متهم شماره یک فرایند پیر شدن سلول ها بوده و اگر ما بتوانیم از طریق ترکیب های شیمیائی این به صورت مستقیم این کانال ها را فعال کنیم؛ قادر به کند کردن روند پیر شدن سلول ها شده و می توانیم روند پیر شدن افراد را به تاخیر انداخته و با بسیاری از بیماری ها مبارزه کنیم.

پروتئین Lysosomes می تواند رادیکال های آزاد موجود در بدن را شناسائی و با آن ها مبارزه کند. این مساله در هنگامی که در بدن فردی تعداد زیادی رادیکال آزاد وجود داشته باشد، بسیار ارزشمند محسوب می شود. در حقیقت زمانی که این پروتئین با رادیکال های آزاد مواجه شده و حجم بالائی از این رادیکال ها را در بدن شناسائی می کند، یک کانال کلسیمی در غشای سلولی این رادیکال ها ایجاد کرده و در پی آن ژن های بسیاری توسط این پروتئین تولید شده و به طور قدرتمندانه ای وضعیت فرا محرک برای خلاص شدن از بخش های آسیب دیده سلول ها به وجود می آید.

پرفسور هائو ژینگ ژو در این رابطه گفت: در نتیجه فعل و انفعالات فوق الذکر، سلول های آسیب دیده بدن ترمیم شده و میزان رادیکال های آزاد به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: