کد خبر: ۱۱۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۵ - 2016July 03
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: تنها در لایحه سلامت روان به حمایت های حقوقی و قضایی بیماران روانی تاکید شده است و ما به این لایحه اعتراض جدی داشتیم.
به گزارش شفا آنلاین،عباس علی اللهیاری روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع سلامت روان و چالش‌های پیش رو که در سازمان نظام روانشناسی برگزار شد،‌ گفت: سلامت روان ارتباط مستقیمی با سلامت جسمانی دارد به طوریکه استرس می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند و این مسئله می تواند بیماری‌های جسمانی را برای فرد به همراه داشته باشد.

وی گفت: محدود کردن سلامت روان جامعه به درمان بیماران روانی بسیار ناراحت کننده و غیر علمی است و در همه دنیا به پایداری سلامت روان و بهتر کردن حال و روان افراد تاکید می‌شود.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام گرفته بسیاری از بیماری های جسمی منشاء روحی و روانی دارد، گفت: در سلامت روان سه مقوله فکر و باورهای افراد، هیجانات و رفتارهای مهم تلقی می‌شود و در بین این موارد نیز اندیشه و باورهای انسان از تاثیر گذاری زیادی برخوردار است، ‌زیرا منشاء رفتارهاو هیجانات، عواطف تنوع فکر و باور انسان وجود دارد.
وی با اشاره به دو خطای ایرانیان گفت: بزرگ کردن مصائب و مشکلات و نداشتن نگاه درست نسبت به توانایی ها از جمله مشکلات است.
وی با اشاره به این که برای حل این مشکلات نیاز به آموزش وجود دارد، گفت:‌ برخی والدین بدون توجه به توانایی فرزندشان از آنها توقع دارند.
اللهیاری یکی دیگر از اشتباهات والدین را که نشات گرفته از نداشتن آگاهی در خصوص فرزندانشان است، را مقایسه آنان با یکدیگر اعلام کرد و گفت: حتی دوقلوهای همسان نیز نباید با یکدیگر مقایسه شوند زیرا فردیت متفاوت دارند.
اللهیاری با اعلام این که سلامت انسان به طور کلی شامل سلامت جسم، روان، اجتماع و معنویت است، گفت: ذات انسان ذاتا اجتماعی بوده و تمایل به برقراری ارتباط دارد ولی شاهد هستیم در سطح جامعه افراد در این حوزه مشکل دارند.
وی تاکید کرد:‌ در حالی نگران بدهکاری‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها شدید و درمان آن هستیم، که کمترین تحمل در برابر ناکامی‌ها در جامعه وجود ندارد؛ افراد جامعه باید مدیریت احساسات و هیجاناتشان را فراگیرند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: در آموزش و پرورش نیز ضرورت دارد دانش‌آموزان بیش‌فعال غربالگری شوند چرا که اگر به موقع این موضوع تشخیص داده نشود دانش‌آموزان بیش‌فعال در آینده دچار اختلال های شخصیتی می شوند.
اللهیاری با انتقاد از درخواست وزیر بهداشت مبنی بر رفتن برخی از رشته های وزارت علوم به وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت نباید نگاه صنفی داشته باشد، زیرا در وزارت بهداشت ظرفیت این رشته‌ ها وجود ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: