کد خبر: ۱۱۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۵ - 2016June 30
شفا آنلاین>سلامت>سازمان ملی استاندارد ایران با فرا رسیدن فصل گرما و لزوم نگهداری صحیح موادغذایی و آشامیدنی، بررعایت نکاتی برای استفاده بهینه از ظروف پلاستیکی شفاف (PET) تاکید کرد.
به گزارش شفا آنلاین، سازمان ملی استاندارد با صدور اطلاعیه ای با اشاره به اهمیت بسته بندی انوع نوشیدنی و مواد غذایی از جمله آب آشامیدنی، آب معدنی، فرآورده های لبنی (دوغ )، روغن، آبلیمو در ظروف مختلف از جمله ظروف پلاستیکی شفاف با نام پلی اتیلن ترفتالات یا همان پِت (PET)، از مردم درخواست کرد در نحوه نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده دقت لازم را داشته باشند.
طبق توصیه سازمان ملی استاندارد، هموطنان باید هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده به شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول دقت کنند، چراکه حفظ کیفیت مواد غذایی بسته بندی شده در این ظروف با رعایت شرایط نگهداری نوشته شده بر روی برچسب محصول امکان پذیر است.
همچنین مواد غذایی بسته بندی شده، باید در جای خشک، خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری شوند و از قرار دادن این مواد غذایی بیرون از مغازه، کنار پیاده روها و زیر نور آفتاب پرهیز شود.
ضمن اینکه آب آشامیدنی و آب معدنی بسته بندی شده نباید در دمای فریزر (دمای زیر صفر درجه) قرار داد و از یخ زدگی آب در این ظروف باید پرهیز شود .
بر این اساس همچنین باید از خرید آب لیمو ترش که در ظروف پت رنگی بسته بندی شده پرهیز شود، چراکه عرضه در ظروف رنگی ممنوع است، ضمن اینکه فرآورده های لبنی مانند دوغ که در این ظروف بسته بندی می شوند را به طور حتم باید در یخچال و دور از تابش نور مستقیم آفتاب نگهداری کرد.
همچنین شرایط حمل و نقل فرآورده های لبنی مانند دوغ که به صورت نگهداری در یخچال است، باید از سوی توزیع کنندگان این فرآورده رعایت شود و فروشندگان نیز باید تا زمان فروش، این محصولات را در یخچال نگهداری نموده و از قراردادن آن در بیرون از مغازه و در معرض تابش نور مستقیم آفتاب خودداری نمایند.
در این گزارش به مصرف کنندگان تاکید شده است که چنانچه در نشانه گذاری محصول عبارت نگه داری در یخچال درج شده باشد، باید از خرید و مصرف محصولاتی که در یخچال نگه داری نشده باشند، اکیدا خودداری کنند.
براساس این گزارش، به هنگام خرید مواد غذایی بسته بندی شده در ظروف پلاستیکی شفاف، به تاریخ تولید و انقضای محصول، نحوه نگهداری ذکر شده بر روی برچسب محصول، اطمینان از عدم نشت و باز نبودن در محصول، اطمینان از سالم بودن مشخصات ظاهری محصول و وجود علامت استاندارد ایران توجه و برای اعتبار سنجی محصول می توان کد 10 رقمی ذیل آن را به سامانه 10001517 پیامک کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: