کد خبر: ۱۱۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۵ - 2016June 28
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت در بازدید شبانه خود، از بیمارستان شفا یحیائیان تهران، مشکلات این بیمارستان مانند کمبود فضای بخش اورژانس، نیروی پرستاری و کمک بهیار را شنید و برای برطرف شدن آنها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی شب گذشته پس از بازدید از بیماران بیمارستان شفا یحیاییان و در نشستی که با حضور مسئولان بیمارستان، دانشگاه علوم پزشکی ایران و معاونان درمان و پرستاری وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: این بیمارستان نماد ارتوپدی کشور است و لازم است تا تجهیزات و وسایل مورد نیاز آن تامین شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار ما در تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان در اثرگذاری کار متخصصان ارتوپدی کشور موثر است، افزود: احترام به این بیمارستان، احترام به جامعه ارتوپدی کشور است

هاشمی گفت: بخش اورژانس این بیمارستان کوچک و محدود است که ضروری است تا این بخش توسعه یابد زیرا می‌تواند بار بخش‌های دیگر را کاهش دهد این بخش باید در زمینی با حداقل 7 هزار متر مربع ایجاد شود که وزارت بهداشت حاضر است 50 درصد از هزینه‌های آن را تقبل کند و 50 درصد دیگر را نیز دانشگاه علوم پزشکی ایران می‌تواند پرداخت کند البته از خیرین سلامت نیز نباید غافل شد و باید از آنها در ساخت این پروژه کمک بگیریم.

وزیر بهداشت اظهار داشت: باید برای آینده بیمارستان شفا یحیاییان فکری کنیم و در حاشیه شهر با کمک شهرداری، وزارت مسکن یا بنیاد مسکن شروع به ساخت بیمارستانی بزرگ و مجهز برای جایگزینی شفا یحیاییان باشیم.

هاشمی همچنین دستورات لازم برای بررسی مشکلات هتلینگ، هزینه‌های تجهیزات و لوازم مصرفی، کمبود نیروی انسانی غیر پزشک پرستاری و کمک بهیار و توسعه فضای اورژانس این بیمارستان را صادر کرد تا گزارش این مشکلات اوایل هفته آینده در جلسه ای با حضور مسئولان بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح و مشکلات برطرف شود.

به گزارش وزارت بهداشت، در بخش دیگری از این نشست، محمد آقاجانی - معاون درمان وزارت بهداشت نیز عنوان کرد: این بیمارستان در زمینه ارتوپدی در کشور بی نظیر و بازوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه برای تامین بخشی از هزینه‌های سنگین این بیمارستان سال گذشته تیم‌هایی را فرستادیم، افزود: بودجه طرح تحول سلامت این بیمارستان در ابتدا و انتهای سال گذشته 70 درصد افزایش یافت زیرا این بیمارستان جزو بیمارستان‌های خاص وزارت بهداشت و نیازمند کمک است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: باید برای اعمال جراحی غیر اورژانسی از لوازم وسایل تولید داخل استفاده شود و کمیته‌های بیمارستان نیز تشکیل و هزینه‌ها را مدیریت کنند و امیدواریم که امسال بتوانیم ساخت بخش جدید اورژانس این بیمارستان و پاویون ها آن را آغاز کنیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راحله فراجی مهربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
0
0
من یه شهروندم که به تازگی مراجعه داشتم به بیمارستان شفا یحیائیان برای کار پسر6 ساله ام که از قسمت آرنج دچار شکستگی شده بود . بسیار راضی هستم از تیم پزشکی جوان و خوب و کادر پرسنلی پرستاری و ... هم از لحاظ مادی با ما کنار آمدند و عمل پسرم خیلی خوب و به موقع انجام شد خداروشکر . خاطره خوشی در ذهنم مانده و دعای خیر دارم برای همه اعضای بیمارستان .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: