وی افزود: معمولا در فصل تابستان که با ثبت نام دانش آموزان در مدارس و همچنین نقل و انتقالات معلمان همراه است، میزان شکایات افزایش مییابد. سال گذشته نظارت بر امر ثبت نام در حدود 60 هزار مدرسه انجام شد و امسال هم احتمالا همین میزان مدرسه را پوشش خواهیم داد.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش سامانه پاسخگویی به شکایات که در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسریع در پذیرش انتقادات و رسیدگی به شکایات از سوی اولیای دانش آموزان و فرهنگیان در سال گذشته آغازبکار کرده است در حال حاضر قابل دسترسی است و مردم میتوانند در صورت مشاهده تخلف در مدارس، در سامانه طرح شکایت کنند.
میرشاه ولد با بیان اینکه پس از مراجعه به سامانه و طرح شکایت یک کد رهگیری در اختیار فرد قرار میگیرد گفت: شکایتها معمولا ظرف 2 هفته رسیدگی می شوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود. در واقع با مکانیزه شدن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستادی، فرآیند پاسخدهی به شکایات کوتاه و در اعلام نتایج تسریع خواهد شد.
وی با بیان اینکه شفافسازی و استقرار عدالت و زمینهسازی برای احقاق حق از جمله اهداف مدنظر برای راهاندازی این سامانه بودند گفت: بر این اساس کلیه شهروندان، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانشآموزان میتوانند با ورود به سامانه، نسبت به ثبت شکایت و درخواست خود اقدام و مدارک و مستندات خود را نیز ضمیمه شکایت کنند.ایسنا