کد خبر: ۱۱۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>سلامت> دستاوردی نوین در علم پزشکی حاصل شده که می‌توان آن را گامی امیدوارکننده به سوی درمان آلزایمر عنوان کرد.
 به گزارش شفا آنلاین،آلزایمر از آن دسته بیماری‌های ناشناخته‌ای محسوب می‌شود که هر دستاوردی در حوزه درمان آن در دنیای امروز خبرساز می‌شود و اکنون گروهی از محققان دست به کار بزرگی در این عرصه زده‌اند. آنها با استفاده از برنامه۳۶ مرحله‌ای رژیم غذایی خاص که با ورزش، خواب و چند فاکتور دیگر ترکیب می‌شوند، ایده خود را عملی کرده‌اند.


       محققان در این مطالعه توانسته‌اند همراه با این فرمول خاص و ترکیب آن با داروهای به خصوص و ویتامین‌ها، روند معکوسی در پیشرفت آلزایمر ایجاد کنند. در مطالعه اخیر مشاهده شده که با این روش درمانی، نشانه‌های آلزایمر در حدود ۱۰ بیمار روند معکوس پیدا کرده است.

       مشکل اساسی در درمان آلزایمر این است که تشخیص دقیق آن تنها پس از مرگ بیمار و نمونه‌برداری از مغز وی امکان‌پذیر است، به همین دلیل پزشکان متخصص ناچارند روی نشانه‌های این بیماری تمرکز کنند. با این حال مورد برخی بیماران همواره خطر ژنتیکی بالایی درخصوص ابتلا به این بیماری وجود دارد. در گذشته معمولا پزشکان نظر چندان مثبتی به تست ژنتیک برای تشخیص این بیماری نداشتند، اما در این مطالعه جدید نظرات جدیدی مطرح شده است.

       پیشتر مشخص شده بود تمامی بیمارانی که در این مطالعه بررسی شده‌‌اند، به اختلالات مغزی یا آلزایمر مبتلا هستند اما در پایان این برنامه بهبودی خیره کننده‌ای در وضعیت سلامت آنها حاصل شد. این مطالعه نشان داد وضعیت بیماری این افراد طی مدتی که زیر نظر این فرمول خاص قرار داشتند، بهبود قابل‌توجهی یافته است.Medical Daily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: