کد خبر: ۱۱۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016June 21
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که ترک نکردن مصرف سیگار در طول یکی از انواع درمان سرطان پستان، اثربخشی این درمان را به مخاطره می‌اندازد.
 به گزارش شفا آنلاین،  در این مطالعه همچنین آمده است که زنان سیگاری در مقایسه با کسانی که سیگار نمی‌کشند کمتر به درمان‌های این سرطان پاسخ می‌دهند و حتی واکنش‌های منفی به درمان نشان می‌دهند. این یافته‌ها همچنین نشان داد زنانی که در سن یائسگی هستند و با مهارکننده‌های آروماتاز درمان شده‌اند درنتیجه کشیدن سیگار حتی می‌توانند در معرض خطر مرگ قرار بگیرند.

       محققان سوئدی در این مطالعه متوجه شدند که در افراد بالای 50 سال که با استفاده از مهارکننده‌های آروماتاز درمان شده بودند، سیگار کشیدن با متاستاز گسترده بیماری و مرگ افراد در ارتباط بود.

       محققان علاوه بر کاهش اثرات درمانی سرطان با سیگار کشیدن، متوجه شدند که سیگاری‌ها با خطر بیشتری در زمینه مرگ ناشی از سرطان یا سایر بیماری‌های مرتبط با سیگار کشیدن روبه‌رو هستند.

       محققان در این مطالعه که در مجله انگلیسی سرطان منتشر شده است، بررسی خود را روی هزار و 16 بیمار سرطانی که در فاصله زمانی میان سال‌های 2002 و 2012 این بیماری در آن‌ها تشخیص داده شده بود، انجام دادند.

       تقریباً یک پنجم بیماران گزارش دادند که سیگاری هستند و اثرات سیگار کشیدن بر اساس نوع درمانی که آن‌ها برای سرطان دریافت می‌کردند، تجزیه‌وتحلیل شد.

       محققان علاوه بر توصیه به پزشکان مبنی بر تشویق بیماران مبتلا به سرطان به ترک سیگار، اعلام می‌کنند که وضعیت سیگار کشیدن افراد باید در زمان تجویز دارو برای سرطان سینه مد نظر قرار گیرد.
socialnews
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: