کد خبر: ۱۱۲۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۵ - 2016June 21
شفا آنلاین>اجتماعی>حامیان پژوهش‌های پزشکی در آمریکا مشتاق‌اند از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بشنوند که آنان چگونه از پژوهش‌ها در باره درمان‌های جدید حمایت می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،  پژوهشگران، پزشکان و گروه‌های حامی با پایان یافتن فصل انتخابات درون‌حزبی از نامزدهایی که برای رسیدن به کاخ سفید پیکار می‌کنند،‌ می‌خواهند که به برخی از مسائل مهم موردتوجه آنان بپردازند: تامین بودجه انستیتوهای ملی بهداشت (NIH)، پیش‌بردن پژوهش درباره بیماری آلزایمر، تسریع تولید داروها و مجموعه‌ای از موضوعات مربوط به پژوهش‌ها.

       جنیفر زیزتر، رئیس روابط قانونی فدراسیون جوامع زیست‌شناسی تجربی آمریکا که نماینده ۲۷ انجمن حرفه‌ای دانشمندان است، گفت: «ما علاقه‌مندیم بدانیم که مواضع نامزدها در زمینه حمایت از پژوهش‌های زیستی- پزشکی چه تفاوت‌هایی دارد، اما متاسفانه این موضوع در طول کارزارهای انتخاباتی موردتوجه قرار نگرفته است.»

       گریگوری گورس، معاون اجرایی پژوهشی کلینیک مایو گفت: «امید ما این تداوم تعهد قوی رییس‌جمهور و کنگره جدید به پژوهش‌های پیشرفته زیستی-پزشکی است. علی‌رغم پیشرفت‌های فراوان در امکانات درمانی در طول دو دهه گذشته، ما هنوز با نیازهای برآورده‌نشده بیماران و چالش‌ها در این حوزه مواجه هستیم.» هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق و عضو حزب دموکرات چندی قبل در این ماه در انتخابات درون‌حزبی در کالیفرنیا و سه ایالت دیگر اکثریت آرا را به دست آورد و به این ترتیب شمار کافی از نمایندگان حزبی را به دست آورد تا در کنوانسیون این حزب در ماه ژوئیه در فیلادلفیا به‌عنوان نامزد حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب شود در جناح مقابل سیاسی، دانلد ترامپ، میلیاردر جمهوری‌خواه و غول معاملات املاک ۱۶ رقیبش – شامل برخی از فرمانداران و اعضای سنای آمریکا- را شکست داد و انتظار می‌رود در کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در ماه آینده در کلیولند اوهایو به نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری برسد.

       حامیان پژوهش‌های پز شکی به نشانه‌های دلگرم‌کننده حمایت سیاسی اشاره می‌کنند، ازجمله تصمیم یک کمیته سنا برای اختصاص ۲ میلیارد دلار به NIH در این سال مالی و تداوم علاقه عمومی به طرح بلندپروازانه دولت اوباما برای بسیج منابع و استعدادهای علمی برای یافتن درمان‌های سرطان – و ابتکار عمل‌های پزشکی دقیق یا شخصی‌شده (precisio- medicine) و BRAIN (پژوهش مغز از طریق پیشرفت در نوروتکنولوژی‌های ابداعی).

حمایت از پژوهش‌های زیستی- پزشکی
       مری وولی، رئیس «پژوهش! آمریکا»، اتحادیه‌ای از ۳۶۰ سازمان که هدفشان شتاب بخشیدن به اکتشافات علمی است، از حمایت کنگره از NIH استقبال کرد، اما گفت: «چندین سال دیگر اختصاص بودجه در این سطح یا بالاتر طول خواهد کشید تا کاهش‌های بودجه در طول ۱۰ سال گذشته جبران شود.» این گروه و سایر گروه‌ها برای اطمینان خاطر از تداوم تامین بودجه NIH قصد دارند تا در کنوانسیون‌های حزبی حضور یابند و گردهمایی‌های آموزشی برای نمایندگان حزبی به راه بیندازند و برای کمیته‌های که پیش‌نویس‌های پلتفرم‌های سیاست‌های حزبی را تدوین می‌کنند، سخنرانی کنند. گروه «پژوهش! آمریکا» همچنین به‌طور مستقیم با «کارزار برای علاج» مستقیما رای‌دهندگان را هدف قرار می‌دهد تا آنان را ترغیب کند از کلینتون و ترامپ درباره پاسخ به تهدیدات بهداشتی مانند ویروس زیکا سوال و حمایت آنان را برای پژوهش‌های زیستی- پزشکی جلب کنند. اما درحالی‌که که کلینتون و ترامپ آماده شرکت در مرحله نهایی کارزار انتخاباتی می‌شوند، ممکن است جلب‌توجه بیشتر آنان به پژوهش‌های پزشکی یا مبارزه بر ضدبیماری‌های مرگبار آسان نباشد. کلینتون گفته است که ترامپ «ازلحاظ شخصیتی مناسب رئیس‌جمهور شدن نیست». به گفته کلینتون، نظرات ترامپ «رجزخوانی‌های عجیب‌وغریب، خصومت‌های شخصی و دروغ‌های صریح» است. ترامپ هم در مقابل کلینتون را «هیلاری متقلب» نامیده و حملات به خودش را «رقت‌انگیز» خوانده است. بااینکه ترامپ هنوز پیشنهادهایش درباره سیاست‌های مربوط به پژوهش پزشکی را اعلام نکرده است، وولی امیدوار است که با درخواست‌های بیشتر رای‌دهندگان برای بیان نظراتش در این حوزه مواضع مشخصی بگیرد. اما میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا که از ترامپ پشتیبانی می‌کند، می‌گوید که ترامپ در این زمینه ضعیف است. او به خبرنگاران گفت که ترامپ به یک «معاون رئیس‌جمهور بسیار باتجربه و کاملا آگاه» به‌عنوان همراه انتخاباتی‌اش نیاز دارد، «زیرا کاملا روشن است که چیز زیادی در این موارد نمی‌داند. یک سخنگوی ترامپ گفت هیچ‌کدام از اعضای کارزار انتخاباتی او برای مصاحبه برای این مقاله در دسترس نیستند. در مقابل، کلینتون چندین پیشنهاد مشروح مربوط به حوزه بهداشت انتشار داده است. وولی گفت که کلینتون «سابقه‌ای طولانی در سخن گفتن درباره اچ‌آی‌وی/ایدز، سلامت کودکان و سلامت زنان دارد. او این قلمرو را می‌شناسد و کاملا از آن حمایت می‌کند.»

درمان آلزایمر و سرطان
       «شبکه عمل جامعه سرطان آمریکا» راهنماهایی را برای اطلاع دهندگان درباره نظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری درباره پژوهش سرطان منتشر می‌کند. داوطلبان این گروه همچنین در رویدادهای انتخاباتی پرسش‌هایی را از نامزدها مطرح خواهند کرد. آنان امیدوارند که نامزدها ازجمله وعده تداوم طرح بلندپروازانه درمان سرطان را بدهند.

یک موضوع دیگر مورد توجه بیماری آلزایمر است.
       رابرت اگز، مدیر اجرایی «جنبش تاثیر بر آلزایمر» (AIM) سازمان خواهری «انجمن آلزایمر آمریکا» می‌گوید که انتظار می‌رود هرسال نیم میلیون آمریکایی به آن مبتلا شوند و شمار مبتلایان به آن تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. تخمین زده می‌شود که هزینه مراقبت از بیماران آلزایمر در سال به ۲۳۶ میلیارد دلار برسد که احتمالا این میزان در همین دوره زمانی چهار برابر خواهد شد. ترامپ در یک بحث رودررو با مردم در ایالت نیوهمپشایر در اوت سال قبل به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

 او در پاسخ به یکی از حاضران که گفت شوهر و مادرش به آلزایمر مبتلاست و او چه کارهایی برای در اولویت قرار دادن این بیماری مصیبت‌آفرین انجام خواهد داد، ترامپ که پدر خودش مبتلا به آلزایمر بود، گفت: «این موضوع برای من در اولویت کامل قرار دارد. همه باید تلاش کنیم تا به پاسخی در این مورد برسیم.» کلینتون نیز در سخنانی در حضور کارشناسان پیشگام گفت: «آلزایمر ششمین علت اصلی مرگ در آمریکا است، اما برخلاف سایر علل ده‌گانه، مسیری واقعی به سوی پیشگیری یا درمان موثر یا علاج این بیماری که جان‌های بسیاری را می‌گیرد، وجود ندارد.

پس از صحبت با کارشناسان پیشگام در کشور در زمینه آلزایمر و سایر بیماری‌های تحلیل‌برنده عصبی مانند پارکینسون، پاسخ همگانی این بود که اگر ما ۲ میلیارد دلار بیشتر در سال برای این بیماری سرمایه‌گذاری کنیم، پیشرفت فراوانی به دست می‌آوریم و ممکن است بختی واقعی برای درک بیشتر این بیماری و تلاش برای علاج آن داشته باشیم.»Lancet

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: