کد خبر: ۱۱۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 19
شفا آنلاین>طب سنتی>رییس جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی گفت: همزمان با سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی 100طرح در این جشنواره ثبت نام شدند.
به گزارش شفا آنلاین، زهرا حیدری داویجانی، افزود :استقبال از جشنواره دانش آموزی که همزمان با سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی برگزار خواهد شد بیش از تصور بوده است.
وی توضیح داد: با وزارت آموزش و پرورش وارد مذاکره شدیم، بحث ترویج و فرهنگسازی را مطرح کردیم و در کنار آن نخستین پیشنهاد ما جشنواره دانش آموزی گیاهان دارویی بود.
حیدری داویجانی بیان کرد: به علت کمبود زمان تصمیم بر این شد تا از مقطع متوسطه در این جشنواره بهره ببریم که این مقطع همکاری بسیار خوبی داشت. ارتباط خوبی با پژوهش سراهای کشوری برقرار کردیم.
وی افزود: نخستین بخش این ارتباط پژوهش سراهای تهران بودند که ظرف یک هفته روسای پژوهش سراها دعوت شدند. در این جلسه مصوب شد که یک پژوهش سرای کل به طور تخصصی به گیاهان دارویی و طب سنتی اختصاص یابد تا دانش آموزان در سراسر کشور جمع‌آوری شوند.
رئیس جامعه گیاه‌درمانی ایران گفت: در این جلسه پیشنهادات خیلی خوبی در راستای نحوه برگزاری جشنواره دانش‌آموزی گیاهان دارویی مطرح شد. حتی برخی از پژوهش سراها اعلام آمادگی کردند تا آموزش ببینند و بتوانند با دانش آموزان علاقه‌مند بیشتر کار کنند.
وی بیان کرد: تصمیم بر این شد تا بر دبیران تمرکز بیشتری شود. در حال حاضر در کشور دبیرانی داریم که بهطور اختصاصی روشهای پژوهش را آموزش میدهند. در نظر داریم تا این افراد را دعوت کرده و برنامه همکاری با آنها را فراهم کنیم.
حیدری داویجانی گفت : بیش از 90 مربی پژوهشی برای همکاری با این جشنواره اعلام آمادگی کردهاند و در کل بیش از 100 طرح آموزشی معرفی شده‌اند.
وی به عنوان مثال از چند نمونه از طرحها گفت: ساخت رژ لب طبیعی، ساخت رنگ موی طبیعی، تولید پمادهای مختلف، تولید بایودیزل از روغن کرچک، بررسی نوعی شیرین کننده گیاهی و اثرات آن بر روی کیک، استفاده از لوبیا چیتی در بیمارانی که نیاز به تقویت دارند، بررسی دهانشویه‌های مختلف، به طور کل از ساخت فراورده‌های گیاهی دارویی تا دستگاه‌هایی مثل دستگاه چیدن میوه در این طرحها قرار می‌گیرد.
جشنواره دانش‌آموزی گیاهان دارویی همزمان با سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 الی 18 شهریورماه 95 در مصلی تهران برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: