کد خبر: ۱۱۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 16
شفا آنلاین>سلامت>مصطفی مقدم ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گروه خونی لوترن که نادرترین گروه خونی در جهان است، در ایران شناسایی شد.
به گزارش شفا آنلاین،رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون با بیان این که تاکنون یک نفر در بوشهر شناسایی شده که داری گروه خونی لوترن است، ادامه داد: البته باید گفت شناسایی خون های نادر تا زمانی که افراد به هر دلیلی برای دادن آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نکنند یا نیاز به خون نداشته باشند، امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان این که شناسایی گروه های نادر پیش از بروز مشکل برای فرد دارنده آن می تواند از مشکلات احتمالی در مواقع بحرانی جلوگیری کند، گفت: به عنوان مثال شناسایی زنان دارای گروه خونی نادر در هنگام بارداری یا زایمان امکان پذیر خواهد بود که این امر می تواند تبعاتی را به دنبال داشته باشد.

رییس بخش ایمونوهماتولوژی سازمان انتقال خون تصریح کرد: در ایران از هر پنج تا 10 هزار نفر یک نفر دارای گروه های خونی نادر است و تاکنون 130 نفر دارای گروه خونی نادر در ایران شناسایی شده اند.

مقدم در خاتمه اظهار داشت: همچنین تاکنون 300 نوع آنتی ژن خونی در جهان شناسایی شده است که اگر فقط یک نفر یکی از این آنتی ژن ها را نداشته باشد، جزء دارندگان گروه های خونی نادر محسوب می شود.
برچسب ها: سازمان ، انتقال ، خون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: