کد خبر: ۱۱۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 15
دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی اعلام کرد:
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی گفت: ادله انحلال انجمن جراحان عمومی در پرونده تخلف انجمن بطور کامل ثبت و ضبط و اعضای هیئت مدیره این انجمن منحل شده نیز بطور کامل بر آن واقف هستند و در صورت تمایل می‌توانند مجددا" با مراجعه به دفتر دبیرخانه کمیسیون انجمن‌ها مستندات آن را دریافت نمایند
به گزارش شفاآنلاین، دکتر علیرضا استقامتی در پاسخ به اظهارات مدیر عامل موسسه انجمن جراحان عمومی مبنی بر خودداری دایره حقوقی وزارت بهداشت از ارسال پرونده به دیوان عدالت اداری که در برخی از رسانه ها منتشر شده است، ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه از زمان ابلاغ رای کمیسیون انجمن های علمی وزارت بهداشت به انجمن جراحان عمومی ایران ،برخلاف رویة مرسوم اعتراض به آرای صادره، تاکنون شاهد مصاحبه‌های متعدد از سوی مدیر عامل موسسه انجمن جراحان عمومی در رسانه‌های جمعی هستیم.


دکتر استقامتی با بیان این که مسئولیت حفظ سلامت مردم اصلی‌ترین عامل اتخاذ این تصمیم از سوی کمیسیون مذکور مبنی بر انحلال هیئت مدیره و انجمن جراحان عمومی ایران بوده است، افزود: وزارت بهداشت به جهت حفظ شئونات سازمانی و پرهیز از تشویش اذهان مردم، از این پس هرگونه اظهارات خارج از چارچوب را از طریق مراجع ذیربط پیگیری خواهد نمود.


دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی افزود: مدیر عامل موسسه انجمن جراحان عمومی به شکلی کاملا" آگاهانه تلاش دارد تا اعضای انجمن جراحان عمومی ایران را با خود همراه نشان داده و همچنین آنان را در مقابل یک فرد در وزارت بهداشت قرار دهد. در حالی که بسیاری از اعضای این انجمن از فعالیت‌های ایشان تبری جسته و در حال حاضر نیز با ارائه درخواستی خواهان تشکیل مجدد انجمن علمی جراحان عمومی کشور با ترکیبی جدید هستند که انشاالله در اولین جلسه کمیسیون انجمنهای علمی گروه پزشکی بررسی و مجوزهای لازم صادر خواهد شد.


دکتر استقامتی با بیان این که استقلال نهادهای مدنی از شعارهای بنیادین نظام و به تبع آن وزارت بهداشت است، اظهار داشت: مخاطبین آگاه جامعه پزشکی تفاوت بین استقلال با رفتارهای غیرقانونی و مغایر با سلامت جامعه را بخوبی تشخیص داده و خواهند داد، اگرچه شخص یا اشخاصی به رویه‌ای مرسوم با سوء استفاده از ماسک‌های تجدد گرائی قصد داشته باشند چهره و رفتارهای غیرقانونی خود را در پشت واژه‌های مترقی، موجه جلوه دهند.
دکتر استقامتی افزود: ادله انحلال در پرونده تخلف انجمن بطور کامل ثبت و ضبط و اعضای هیئت مدیره انجمن منحل شده جراحان عمومی نیز بطور کامل بر آن واقف هستند و در صورت تمایل می‌توانند مجددا" با مراجعه به دفتر دبیرخانه کمیسیون انجمن‌ها مستندات آن را دریافت نمایند.


وی تصریح کرد: اعضای این انجمن با بیان اظهارات خلاف واقع قادر نخواهند بود با رفتارهای خارج از چارچوب ضوابط و قوانین به سلامت جامعه آسیب رسانند و بطور حتم وزارت بهداشت با خاطیان نظام سلامت، هرچند که تعداد آنها بسیار قلیل و اندک باشد، برخورد جدی خواهد کرد.


وی ‌رسالت کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت بهداشت را حمایت از انجمن‌های علمی و استقلال آنها دانست و یادآور شد: قریب به 2 سال با انجام مکاتبات متعدد و تشکیل چندین جلسه با حضور اعضای هیئت مدیر انجمن مذکور تلاش زیادی کرده تا مجبور به انحلال انجمن نگردد، اما اصرار هیئت مدیره انجمن بر ادامه تخلفات، زمینه این تصمیم نهائی را فراهم کرد.


دکتر استقامتی ادامه داد: انحلال انجمن جراحان عمومی صرفا" به منزله سلب صلاحیت ادامه فعالیت توسط هیئت موسس و هیئت‌مدیره فعلی انجمن بوده و انشاء ا... به زودی متخصصین این رشته به همت خود نسبت به تشکیل انجمن علمی و انتخاب هیئت ‌مدیره‌ای که در مسیر تحقق اهداف علمی رشته تلاش نمایند، اقدام خواهند کرد.
دبیر کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی با بیان این که اظهارات مدیر عامل این انجمن درخصوص مکاتبات و تماس مرجع قضایی با دبیرخانه انجمن‌های علمی کذب محض است، بر لزوم اتخاذ واکنش مناسب از سوی مرجع قضایی در این باره تاکید کرد.


وی افزود: بدیهی است این دبیرخانه حسب اعلام مرجع ذیصلاح قضایی آماده هرگونه همکاری لازم از جمله ارائه مستندات و مدارک تخلف هیئت مدیره انجمن منحل شده جراحان عمومی خواهد بود.


دکتر استقامتی در پایان خطاب به مدیر عامل این انجمن توصیه کرد: چنانچه حق تضیع شده‌ای برای خود و انجمن منحل شده جراحان عمومی قائل است صرفا" از طریق مراجع قانونی ذیربط پیگیری کرده و از سعة‌صدر و خویشتن داری وزارت بهداشت در انتشار مستندات تخلفات هیئت‌مدیره مذکور سوء استفاده نکند و بدیهی است استمرار این رفتار موجبات پیگیری قضایی را فراهم خواهد نمود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: