کد خبر: ۱۱۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد کلینیک تخصصی توانبخشی سکته مغزی در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر هفتم آبان ماه همزمان با روز جهانی پیشگیری از سکته مغزی راه اندازی می شود.

  به گزارش شفا آنلاین، پیمان پیشگاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به این که بیمارانی که سکته مغزی کرده‌اند درجاتی از ناتوانی از جمله فلج کامل یک‌طرفه بدن، فلج بخش‌هایی از بدن یا مشکل در تکلم را تجربه کرده و نیاز به دریافت خدمات توانبخشی طولانی مدت دارند،کلینیک تخصصی توانبخشی سکته مغزی را در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر راه‌اندازی خواهیم کرد تا این بیماران خدمات جامع توانبخشی و بازتوانی خود را در این مرکز دریافت کنند.
وی با اشاره به این که بهبود بیمارانی که سکته مغزی کرده‌اند، طولانی بوده و در بیماران مختلف زمان بهبود، متفاوت است، تصریح کرد: معمولا خدمات فیزیوتراپی پس از بستری این بیماران در بیمارستان‌ها کوتاه است و در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر تلاش داریم تا تمام خدمات توانبخشی سکته‌های مغزی را ارائه دهیم .
وی افزود: در این زمینه بخش‌هایی چون متخصص مغز و اعصاب، کاردرمانی، فیزیوتراپی، کارشناسی تغذیه و روانشناسی، خدمات لازم را ارائه می‌دهند تا بیماران بتوانند در کمترین زمان ممکن به زندگی عادی خود بازگردند.
مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به این که هزینه خدمات توانبخشی در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر در کمترین حد ممکن است، گفت: اکنون بخشی از این خدمات چون فیزیوتراپی از حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار است و با راه‌اندازی این مرکز کمک بزرگی به بازتوانی و بهبود سریع عوارض سکته مغزی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: