کد خبر: ۱۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 14
شفا آنلاین>سلامت>التهاب ملتحمه چشم (چشم قرمز) عفونتی ناشی از باکتری، ویروس، آلرژی یا محرک خاصی است که در تماس با چشم ایجاد شده است که به آن چشم صورتی می‌گویند.
به گزارش شفا آنلاین،انواع مختلفی از ورم ملتحمه چشم با نشانه‌های متفاوت وجود دارد. عفونت معمولا از یک چشم شروع می‌شود، اما می‌تواند به‌سرعت به چشم دیگر منتقل شود. در صورت بروز این بیماری که به‌خصوص در بهار شیوع پیدا می‌کند، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

       1. دست‌هایتان را مرتب بشویید. عفونت‌هایی که چشم صورتی را به همراه می‌آورند، بسیار مسری هستند. برای جلوگیری از گسترش آن به دیگران یا انتقال آن به سایر نقاط، باید چند اقدام پیشگیرانه انجام داد که مهم‌ترین آن‌ها شستن منظم دست‌ها با آب‌ گرم و صابون است. شما همچنین می‌توانید از ضدعفونی‌کننده‌های مبتنی بر الکل، در زمانی که صابون در اختیارتان نیست، برای شستن دست‌هایتان استفاده کنید. از یک ضدعفونی‌کننده الکلی که دست‌کم 60 درصد الکل داشته باشد، بهره ببرید.

       2. چشم‌هایتان را نمالید. اگرچه ممکن است احساس خارش داشته باشید اما بهترین کار این است که به چشم‌هایتان دست نزنید. این کار باکتری‌ها یا ویروس‌ها را به دست‌ها و هر چیزی که به آن دست می‌زنید، منتقل می‌کند. حتی اگر مشکل خاصی هم‌ ندارید، چشم‌هایتان را نمالید زیرا ممکن است آلودگی را به چشم‌ها منتقل کنید. فقط زمانی می‌توانید به چشم‌هایتان دست بزنید که قبل و بعد از آن دست‌هایتان را شسته باشید.

       3. حوله‌ها و سایر چیزهایی ازاین‌دست را با آب داغ بشویید. هرچیزی را که با صورتتان در تماس است همچون حوله‌ها، لیف حمام، دستمال‌ها یا روبالشی‌ها را با آب داغ و شوینده‌ها بشویید. این کار به شما درباره حذف تمام ویروس‌ها و باکتری‌های موجود اطمینان می‌دهد و از گسترش آن جلوگیری می‌کند. شما باید از به اشتراک گذاشتن این موارد و همین‌طور لوازم آرایش مربوط به چشم با دیگران پرهیز کنید.

       4. لنزهای تماسی خود را تمیز نگاه دارید و به‌طور درست از آن‌ها استفاده کنید. لنزهای تماسی محیط مناسبی برای جذب انواع باکتری‌ها هستند. اطمینان حاصل کنید که به‌طور مرتب لنزهای تماسی خود را مطابق دستورالعمل‌های نوشته‌شده، شسته‌اید. اگر از لنزهای موقت در مدت زمان ابتلا به بیماری چشم صورتی استفاده کرده‌اید،‌ آن‌ها را دور بریزید.سپید
Wikihow
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: