کد خبر: ۱۱۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 13
شفا آنلاین>سلامت>سازمان غذا و داروی آمریکا نسبت به عارضه شدید خونریزی به دنبال مصرف ترکیبات غیرنسخه‌ای ضداسید حاوی آسپیرین مورد استفاده در درمان سوزش سردل،ترش کردن و احساس ناراحتی در معده، هشدار داده است.
به گزارش شفا آنلاین، خوشبختانه، محصولات دیگری در این زمینه موجود هستند که در ترکیب خودآسپیرین ندارند. این ترکیبات که به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، در برگه اطلاعات دارویی خود حاوی هشدار در مورد خطر خونریزی هستند؛ با این وجود، هنوز هم گزارش‌های متعددی در مورد خونریزی‌های شدید و کشنده به دنبال مصرف آنها به سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود.

 بنابراین سازمان مذکور به ارزیابی ایمنی آن پرداخته و کمیته مشاوره‌ای با حضور متخصصان برای تصمیم‌گیری در این زمینه تشکیل خواهد شد. در سال 2009 میلادی، هشدار در مورد خونریزی شدید به برگه اطلاعات دارویی داروهای غیرنسخه‌ای حاوی ضددردهای غیراستروئیدی دارای آسپیرین نظیر ضداسیدهای حاوی آسپیرین اضافه شد. با این وجود، در سیستم ثبت عوارض ناخواسته مربوط به سازمان غذا و داروی آمریکا، 8 مورد خونریزی شدید متعاقب مصرف این محصولات دارویی درج شده است. تمام این بیماران بستری و مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای بودند که آنها را در معرض خطر وقوع خونریزی‌های جدی قرار می‌داد. از سوی دیگر به بیماران توصیه شده است که در صورت داشتن هر گونه فاکتور خطرساز، نسبت به علایم وقوع خونریزی‌های گوارشی آگاه باشند.

عوامل خطرساز در این زمینه عبارتند از سن بالای 60 سال، سابقه ابتلا به زخم‌های معده و خونریزی‌های قبلی، مصرف داروهای رقیق‌کننده خون یا استروئیدها، مصرف همزمان سایر داروهای ضددرد غیرنسخه‌ای نظیر ایبوپروفن یا ناپروکسن. مصرف بیش از 3 نوبت در روز این داروها یا مصرف طولانی‌مدت آنها، موجب افزایش قابل‌توجه خطر خونریزی خواهد شد.سپید
PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: