کد خبر: ۱۱۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>محققان سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی بین‌المللی SRI، یک روبات همچون سایر روبات‌های مرکز روباتیک هاروارد و ریواک(ReWalk)، طراحی کرده‌اند که پوشیدنی و نرم است و می‌تواند کارهایی همچون بلند کردن اجسام سنگین، شرکت در میدان جنگ و هدایت افراد ناتوان حرکتی را به عهده بگیرد.
به گزارش شفا آنلاین،این اسکلت خارجی اگرچه اولین نمونه این مدل روبات‌ها به حساب نمی‌آید، اما در مقایسه با سایر موارد مشابه هوشمند عمل می‌کند. حسگرهای آن درواقع همه حرکات کاربر را فرامی‌گیرد و سپس از این اطلاعات برای به‌کارگیری قدرت و زمان مناسب استفاده می‌کند که درنتیجه آن باتری عمر بیشتر و بدنه کوچک‌تری دارد.

       ایده اصلی این فناوری، افزایش نیروی کاربران و کنار گذاشتن بخش‌هایی است که به‌عنوان یک مانع روانی عمل‌ می‌کنند و قدرت‌بخشی به افراد است؛ تجربه احساس یک ابرانسان بعد از پوشیدن آن. این اسکلت خارجی نرم و سبک می‌تواند 200 برابر نیرویی بیشتر از وزن خود را به کار بگیرد که چیزی بیش از ظرفیت یک انسان است.

       این روبات پوشیدنی در اصل به‌منظور کمک به سربازان آمریکایی در حمل بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی طراحی‌شده است. عضلات روباتیک این لباس در کنار ماهیچه‌های زانو، ران و در آینده، کمر برای کاهش میزان کار یا افزایش نیروی آن‌ها فعالیت می‌کنند. سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی بین‌المللی‌SRI، این روبات را به‌عنوان یکی از محصولات جانبی خود در بخش روباتیک به یک شرکت به نام SuperFlex واگذار کرده است.

       این روبات برای فعالیت‌های صنعتی طراحی نشده، بلکه به‌منظور کمک به افراد عادی یا افرادی که در انجام وظایف روزانه خود ناتوان هستند، در نظر گرفته‌شده است. هنوز زمان دقیقی برای عرضه نسخه تجاری این روبات پوشیدنی مشخص نشده و سازندگان آن به دنبال شرکای تجاری هستند.
Engadget



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: