کد خبر: ۱۱۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
شفا آنلاین>سلامت>فوق تخصص غدد درون ریز گفت: دیابتی‌هایی که امکان روزه گرفتن را دارند باید در طول روز و پس از افطارمیزان قند خونشان را اندازه بگیرند.
به گزارش شفا آنلاین،مهرزاد غلامپور در تشرح این خبرافزود: دیابتی ها که خطر کمی برای روزه داری دارند باید در طول مدت روز که روزه هستند و پس از افطار با دستگاه سنجش قند خون میزان قند خونشان را اندازه بگیرند.
وی افزود: میزان قند خون این افراد در طول روز نباید کمتر از 70 و پس از افطار نباید بیش از 300 باشد و درغیر این صورت باید روزه‌شان را بخورند.
مسئول درمانگاه غدد مجتمع داریی درمانی هلال ایران درباره این نوع از دیابتی ها، گفت: این افراد که دیابتی هستند و دارو مصرف می کنند باید پیش از روزه گرفتن به پزشک متخصص مراجعه کنند.
وی دراین رابطه توضیح داد: ممکن است پزشک متخصص میزان و نوع دارو دیابت شان را تغییر دهد.
غلامپور درمورد دیابتی هایی که نباید روزه بگیرند، افزود: دیابتی های نوع یک، افرادی که انسولین تزریق می کنند و یا دیابت همراه با نارسایی کلیوی و یا قلبی دارند و یا زنان که دچار دیابت دوره بارداری هستند روزه گرفتن برایشان امکان بروز خطر دارد.
این پزشک متخصص همچنین گفت: افرادی که با حملات پیاپی افت قند خون مواجه هستند، از دیگر کسانی هستند که توصیه می شود روزه نگیرند.
برچسب ها: دیابت ، روزه‌ ، قندخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: