کد خبر: ۱۱۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
دکترنوربخش خبرداد:
شفاآنلاین :اجتماعی >مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اعمال افزایش 14 درصدی حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان از خردادماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگارشفاآنلاین ،دکتر سید تقی نوربخش روز دوشنبه در نشست خبری
گفت: باتوجه به این که هیات وزیران بنا به پیشنهاد این سازمان، افزایش 14 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان را روز گذشته تصویب کرد، این افزایش مستمری از خردادماه اعمال می‌شود.

وی افزود: همچنین مابه‌التفاوت افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تیر یا مرداد به دو میلیون و 900 هزار مستمری‌بگیر و بازنشسته پرداخت خواهد شد.
نوربخش تصریح کرد: در هیات وزیران افزایش مستمری مستمری‌بگیران، از کار افتادگان و بازماندگان به 14 درصد و بالاتر از نرخ تورم به تصویب رسید اما باتوجه به این که در تامین اجتماعی علاوه بر حداقل مستمری که پرداخت می‌شود، مزایای دیگری شامل معیشتی، خوار و بار، حق مسکن، حق عائله‌مندی و سنوات پرداخت می‌شود، سرجمع دریافتی مستمری بالاتر از 900 هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: حتی کسانی که پایین‌تر از 900 هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند و فاقد حق عائله‌مندی هستند نیز میزان مستمری آنها به 900 هزار تومان می‌رسد.
نوربخش خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم میزان مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی 79 درصد افزایش یافته است و در این سال‌ها، هر سال افزایش مستمری بالاتر از نرخ تورم و بالاتر از افزایش مستمری در صندوق بازنشستگی بوده است و دلیل اصلی آن عقب ماندگی افزایش مستمری در دولت نهم و دهم است و البته معتقدم عقب‌ماندگی‌ها جبران نشده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که 53 هزار نفر از مستمری‌بگیران این سازمان 900 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند، گفت: بار مالی افزایش 14 درصدی حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان برای این سازمان سه هزار و 400 میلیارد تومان می‌شود.

نوربخش با اشاره به وجود دو میلیون و 900 هزار مستمری بگیر اصلی و با آمار افراد خانواده که پنج میلیون و 200 هزار نفر هستند، افزود: ما ملزم به جبران عقب افتادگی مستمری این افراد در گذشته هستیم اما باید پلکانی باشد که امیدواریم بتوانیم در آینده این مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: بالاترین حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان با هفت برابر حقوق و دستمزد در سال 95 به رقم پنج میلیون و 700 هزار تومان می رسد و میانگین پرداخت حقوق یک میلیون و 400 هزار تومان است.

** بدهی کارفرمایان خوش حساب تقسیط می شود
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه در خصوص سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر رویکر اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از چالش های جدی کشور مسائل اقتصادی، اشتغال، رشد اقتصادی، تورم و پارامترها و شاخص های جغرافیایی اقتصادی کشور است به همین دلیل از فروردین سال 93 با تشکیل شورایی در رابطه با تبیین نقش سازمان تامین اجتماعی در سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدام های خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: اولین فراز اقتصادی بحث فرهنگ سازی آن است که به همین منظور معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی تاکنون 70 دوره آموزشی و کارگاه برگزار کرده است.
نوربخش ادامه داد: اگرچه سال 94 در شرایط سخت و بدون منابع عمومی و با ارائه خدمات مطلوب درمانی و بیمه ای به 41 میلیون و 200 هزار افراد تحت پوشش گذشت اما ما در پرداخت به داروخانه ها و دانشگاه ها امروز به روز شده این اما هنوز برخی از سازمان ها برای پرداخت مطالبات آنها با چالش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی سازمان تامین اجتماعی با رویکرد اقتصاد مقاومتی پیش می رود، افزود: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی نقشی جدی در رونق کسب و کار و فعال کردن کارگاههای دارای مشکل نقدینگی و بانکی بخاطر نوسانات ارزی و تحریم های ظالمانه را دارد، به همین منظور با اقدام معاون اول رئیس جمهوری، از 10 روز قبل اعلام شده که این کارگاه ها برای دریافت تسهیلات بانکی نیازی به مفاصل حساب از تامین اجتماعی ندارند و این سازمان نیز پس از دریافت تسهیلات از سوی این کارفرمایان، هیچ گونه برداشتی به مدت یکسال جهت رونق آن کارگاه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین در اقدامی دیگر، سازمان تامین اجتماعی نسبت به بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی کارفرمایان خوش حساب اقدام می کند و این موضوع در هیات وزیران نیز به تصویب رسیده است و به عنوان مشوق برای کارفرمایان خوش حساب به شمار می رود.
وی با بیان اینکه این موضوع مشمول تمامی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی می شود، گفت: تقسیط یکساله با پرداخت اصل بدهی 100 درصد بخشودگی جرائم، پرداخت 18 ماهه، 85 درصد بخشودگی، 30 ماهه نیز 60 درصد و سه ساله 50 درصد بخشودگی جرائم برای کارفرمایان خوش حساب را به دنبال خواهد داشت.

نوربخش در عین حال میزان طلب سازمان تامین اجتماعی از اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب یک میلیون کارگاه را 80 هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر رشد اقتصادی و فضای کسب و کار بهتر باشد، تامین اجتماعی نیز میزان منابعش افزایش یافته و خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: