کد خبر: ۱۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک مطالعه تازه، خطر تجربه تولد نوزاد مرده در زنانی که در طول بارداری واکسن آنفلوانزای فصلی دریافت می‌کنند، ۵۰ درصد نسبت به مادرانی که واکسن نزده‌اند، کمتر است.
به گزارش شفا آنلاین،محققان استرالیایی داده‌های حدود ۶۰۰۰۰ تولد را که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در زمان همه‌گیری‌های آنفلوآنز ای فصلی در نیمکره جنوبی رخ دادند، بررسی کردند. در این مطالعه گذشته‌نگر از گزارش‌های ماماها برای بررسی ۵۸۰۰۸ تولد استفاده کردند؛ شامل ۵۲۹۳۲ مادری که واکسن نزده بودند و ۵۰۷۶ مادری که در حین بارداری واکسن تزریق کردند.

تمام این تولدها در استرالیای غربی بین آوریل ۲۰۱۲ و دسامبر ۲۰۱۳ اتفاق افتادند. به گفته پژوهشگران، خطر تعدیل‌شده مرده‌زایی در میان مادران واکسینه شده  ۵۱ درصد کمتر از زنانی بود که واکسن نزده بودند. همچنین آنها پی بردند که میزان تولد نوزاد مرده پس از دوره‌های چرخش محیطی ویروس آنفلوآنزا افزایش و در طول ماه‌های قبل از فصل آنفلوآنزا کاهش یافته بود؛ گرچه این تفاوت‌های فصلی از نظر آماری چشمگیر نبودند.

        نتایج این مطالعه بر پژوهش انجام‌شده در سوئیس در سال ۲۰۰۰ منطبق است که همانند تحقیقات مشابه انجام‌شده در همه‌گیری آنفلوآنزای خوکی، افزایش بروز مرده‌زایی را در ارتباط با فصل آنفلوآنزا در نیمکره شمالی نشان داده بود.

       آنت رگان از اداره سلامت استرالیای غربی گفت: : «این نتایج بسیار هیجان‌انگیز هستند؛ زیرا نشان می‌دهند که می‌توانیم حفاظت یکسانی در حین همه‌گیری‌های فصلی که هر زمستان رخ می‌دهند، ایجاد کنیم. متاسفانه می‌دانیم که نزدیک به ۴۰ درصد از زنان بارداری که واکسن تزریق نکرده‌اند و این مزایا را از دست می‌دهند. این امیدواری وجود دارد که یافته‌هایی مانند این بتواند به متقاعد کردن زنان باردار بیشتری برای دریافت واکسن به‌صورت سالیانه منجر شود.»سپید
DNAIndia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: