کد خبر: ۱۱۱۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
دبیرانجمن جراحان ارتوپدی خبرداد:
شفاآنلاین:دبیرانجمن جراحان ارتوپدی گفت:با توجه به پیشرفتهای چشمگیر علمی و پزشکی درکشور،دیگرنیازی نیست که پا واندام بیماران دیابتی و یا بیماران تروما قطع شود.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر رضا شهریار کامرانی در کنفرانس ماهانه انجمن ارتوپدی بابیان این مطلب تصریح کرد: 
تروما آسيب و جراحتي است كه از محيط بيرون به بدن وارد مي شود و سلامت انسان را به خطر مي اندازد. امروزه  تروما يكي از مهمترين آسيب هايي است كه همواره افراد مختلف جامعه را در سنين مختلف تهديد مي كند.بيماران تروما نيازمند كار گروهي و درمان تيمي از پزشكان هستند.

‫قطع پای دیابتی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران گفت: مشکلات عروقی  و ارتوپدي همواره بخشي از مشکلات بیماران تروما بوده است.  از اين رو با کنترل و درمان بیماری ها و ضایعات عروقی بیماران ارتوپدی کمتر دچار
آسیب های پزشکی می شوند
.
وی خاطرنشان کرد: به طور معمول بیمارانی كه به  تروما  مبتلا می شوند دارای  مشکلات متعددي هستند که دراین صورت پزشک باید به تمام مسایل مرتبط با تروما اشراف کامل داشته باشد که اين امر محال است.به همين دليل مي توان گفت  کار تیمی شاه كليد رفع اين مشكل است .


وی افزود: مسئله عروقی در تروما یک پایه همیشگی است و کار تیمی در ارتوپدی بزرگترین سود و کمترین ضرر را برای بیماران به همراه دارد.
متخصص ارتوپدی و فوق تخصص جراحی دست  با تاكيد بر اهميت وجود پروتكل مشخص خاطر نشان كرد: به عنوان مثال اگر در مورد بیماری كه دچار آسيب  زانو شده و مشکل عروقی هم دارد قبل از آغاز درمان پروتکل مشخصی  وجود نداشته باشد، ناهماهنگی بین پزشک جراح عروق و متخصص ارتوپد و سایر اعضای تیم تروما پیش خواهد آمد كه به درمان بیمار لطمه وارد می کند.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران در ادامه تصریح کرد: در اینصورت باید برنامه ریزی و اولویت بندی شود که شروع کدام درمان برای بیمار مفیدتر است .کار تیمی یکی از برنامه هایی است كه در تروما و مشكلات ارتوپدی بسیار راهگشا بوده و تمامی کادر پزشکی مورد نیاز در کنار هم به درمان بیمار می پردازد. در چنين شرايطي نه تنها بيمار در زمان كمتري  بهبود مي يابد بلكه کمتر دچار عوارض بعد از درمان خواهد شد
.
دکتر شهریار کامرانی اظهار كرد: مسایل عروقی در ارتوپدی بيشتر حول محور تروما می چرخد و امروزه با روش ها و درمانهای جدید، بسیاری از مشکلات در بیماران ترومایی حل شده است. یکی دیگر از نقاط مشترک درمانهای ارتوپدی و جراحی عروق در بیماران دیابتی است که دچار زخم پای دیابتی هستند. امروزه بر خلاف گذشته در بسیاری از موارد دیگر نیازی به قطع عضو در این بیماران نیست و میتوان با بازسازی عروقی از قطع عضو بیماران ديابتيك پیشگیری کرد.

وی یاد آورد شد:با روش های جدید درمان عروق در ارتوپدی پایی که قرار بود تا زانو قطع شود درحد قطع یک انگشت باقی می ماند و ما پزشکان با آشنایی با درمانهای گروهی و آگاهی از روشهای جدید درمانی اعم از جراحی عروق یا سایر زمینه ها باید تلاش کنیم که کمتر به بیمار اسیب وارد شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: