کد خبر: ۱۱۱۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 06
معاون نظارت نظام پزشکی تهران بزرگ در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس جامعه متخصصین داخلی درواکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر پورسانت گیری برخی پزشکان و اعضای جامعه پزشکی کشور درخصوص تجویز دارو یا تجهیزات پزشکی و موارد مشابه گفت:چنین صحبت هایی نادرست وکذبدکتر است و نسبت دادن چنین مسائلی به کل جامعه پزشکی امری شایسته نیست.
دکتر ایرج خسرونیا در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: در صورتی که مردم شاهد تجویز دارو و وسایل پزشکی غیرضروری توسط برخی پزشکان بودند می توانند موارد را اعلام کنند تا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی وارد عمل شوند.


وی ادامه داد: ما در کشور چندهزار پزشک داریم و بدون شک ارتباطی با این قبیل مسائل ندارند.اما شاید در کلِ جامعه پزشکی، تعداد انگشت شماری به علت داشتن پول زیاد جزء سهام داران شرکت های دارویی یا تجهیزات پزشکی باشند. که اگر قصد سوء استفاده از موقعیتشان را داشته باشند به طور قطع وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اما به نظر نمی رسد چنین صحبت هایی درست باشد که جامعه پزشکی در تجویز و خرید داروها منافعی دارند؛ ضمن اینکه معتقدم تعمیم دادن چنین اظهاراتی به کل جامعه پزشکی اشتباه است و عواقب ناخوشایندی در پی دارد.

خسرونیا خاطرنشان کرد: حال آن که اگر چنین مسائلی صحت داشته باشد به طور قطع اخلاق پزشکی را مورد سوال قرار می دهد و نوعی ظلم به بیمار محسوب می شود. چرا که تجویز دارو یا وسیله پزشکی که احتیاج نیست به هیچ عنوان اخلاقی و انسانی نیست.

وی تأکید کرد: حال در صورتی که افراد؛ جامعه، پزشک و یا جایی را سراغ دارند که بدون ضرورت لازم؛ به تجویز یک دارو یا کالا می پردازند باید گزارش دهند تا سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وارد عمل شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس جامعه متخصصین داخلی کشور گفت: امیدوارم خداوند افرادی که بر علیه پزشکان شایعه سازی می کنند را به راه راست هدایت کنند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: