کد خبر: ۱۱۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 07
رئيس انجمن جراحان ارتوپدي ايران درگفتگو باشفاآنلاین تشریح کرد:
بررسی های نشان می دهد بيش از 30 درصد از بيماراني كه با دردهاي عضلاني و استخواني به ارتوپدها مراجعه مي كنند بيمار ارتوپدي نيستند .
‫دکتر عکاشه‬‎ ile ilgili görsel sonucu
دكتر غلامعلي عكاشه- رئيس انجمن جراحان ارتوپدي ايران-
با اعلام اين خبر به شفا آنلاين گفت: گاهي مشاهده مي شود كه استرس و مشكلات رواني باعث بروز دردهايي مي شود كه علائمي شبيه مشكلات ارتوپدي دارند. براي مثال؛ زني كه در خانواده مشكلاتي از قبيل اعتياد فرزند ویاهمسر روبروست ، دچار استرس فراوان و مشكلات رواني مي شود كه عوارض آن به صورت درد در شانه نمايان شده و او را به شدت آزار مي دهد.افرادي از اين دست ، بيمار ارتوپدي محسوب نمي شوند.

وي در ادامه افزود: اما 70 درصد ديگر، بيماراني هستند كه با مشكلات ارتوپدي دست به گريبانند. اين بيماران به دلايل مختلف به انواع مشكلات ارتوپدي مانند آرتروز مبتلا مي شوند.از ميان اين علل مي توان به افزايش سن ،‌ استفاده نادرست از اعضاي بدن مانند چهارزانو نشستن ،‌دو زانو نشستن ،‌ ورزش نكردن و اضافه وزن اشاره كرد كه با ايجاد فشار بر روي مفصل زانو و لگن به خرابي عضو منجر مي شوند.

‫ارتوپدی‬‎ ile ilgili görsel sonucu

جراح و متخصص ارتوپدي در ادامه خاطر نشان كرد: آرتروز درمان چند مرحله اي دارد . در مرحله اول درمان غيرجراحي و از نوع درمان فيزيكي و دارويي است كه در كنار آن توصيه مي شود بيمار درصورت داشتن اضافه وزن ، وزن خود را كم كند. اما اگر اين مراحل تاثير گذار نبود، درمانهاي ديگر را شروع مي كنيم كه از يك تزريق ساده در مفاصل آغاز مي شود تا عمل جراحي نيز پيش مي رود

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مخاطب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۹
0
0
تیترش یعنی چی/؟
مدیر پایگاه باسلام
تیترازنگاه ما کاملا شفاف است
لطفا مطلب را کامل بخوانید باسپاس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: