کد خبر: ۱۱۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 04
شفا آنلاین>سلامت>معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد 10 درصدی تعرفه‌های درمانی را مناسب و معقول دانست و گفت: بیمه‌ها باید بتوانند پاسخگوی مردم باشند و هزینه‌های درمان را جبران کنند.

به گزارش شفا آنلاین،عبدالله عمادی در ارزیابی تناسب رشد 10 درصدی تعرفه‌ها با ارائه خدمات درمانی و توان بیمه‌ها اظهار کرد: در سال‌های گذشته نرخ رشد تعرفه‌ها بالا بود، اما افزایش فعلی نرخ تعرفه‌های درمان معقول است.

وی افزود: بیمه‌ها باید پاسخگوی مردم باشند و هزینه‌های درمان را جبران کنند.

معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت، سازمان‌های بیمه‌گر بخصوص سازمان بیمه سلامت را به لحاظ بودجه‌ای دچار بحران کرده است گفت: سازمان بیمه سلامت با کسری 6500 میلیارد تومانی وارد سال جدید شد و هنوز نتواسته است مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد خود را تسویه کند.

عمادی افزود: اگر هر ساله بارمالی تعهدات تامین نشود، ابتدا بیمه‌ها و سپس مردم متضرر می‌شوند، زیرا بیمه‌ها نمی‌توانند به تعهدات خود عمل کنند و از سوی دیگر مردم خدمات خوبی دریافت نمی‌کنند. در نهایت این مسئله منجر به بی‌ارزش شدن دفترچه‌های بیمه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید افزایش تعرفه‌ها معقول باشد و در کنار آن بار مالی مربوط نیز دیده شود عنوان کرد: در سال‌های گذشته افزایش نامعقول تعرفه‌ها و عدم تامین منابع مالی را شاهد بودیم و بار ناشی از آن روی دوش بیمه‌ها و مراکز درمانی سنگینی کرد.

معاون سابق رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به موضع گیری‌های منفی سازمان نظام پزشکی پیرامون رشد پایین تعرفه‌های درمانی گفت: نظام پزشکی بی محابا بیمه‌ها و وزارت بهداشت را مورد انتقاد قرار می‌دهد و اگر حقی وجود دارد باید آن را از مجاری مربوط پیگیری کند.

عمادی با تاکید بر اینکه طرح تحول، راه چاره مناسبی برای خروج از مشکلات نظام سلامت نیست گفت: باید طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را ساماندهی کنیم. تا زمانی که سیستم ارجاع سامان نیابد مشکلات این حوزه حل نمی‌شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: