کد خبر: ۱۱۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 04
رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت از رایگان بودن خدمات بیماران سرطانی نظیر رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان های دولتی خبر داد.
دکتر علی مطلق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیشتر خدمات بیماران سرطانی رایگان می باشد به گونه ای که خدمات رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان های دولتی رایگان است.

وی با اشاره به این که بیش از 90 درصد خدمات بستری بیماران سرطانی تحت حمایت بیمه ها یا وزارت بهداشت است؛ افزود: با وجود این که 90 درصد داروها تحت پوشش بیمه است اما با این حال پرداخت آن 10 درصد هم برای بیماران سخت است.به همین خاطر با برنامه های حمایتی موجود در وزارت بهداشت سعی داریم برای افراد بی بضاعت این هزینه  را هم جبران کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص دسترسی به خدمات، مشکل ما کمبود امکانات و تجهیزات است و مهم ترین کار ما طی 2 سال اخیر که در وزارت بهداشت انجام شد" طرح آمایش سرزمینی مراقبت سرطان در ایران" بود.زیرا ازاین طریق وضعیت موجود را ارزیابی کردیم، نیازها را سنجیدیم و برای 10 سال آینده برنامه ریزی کردیم تا بدانیم چه اندازه از میزان کمبودها باید جبران شود.

مطلق با بیان این که 40درصد از سرطان ها قابل پیشگیری اند، بیان کرد: حداقل 50 درصد آنها درمان پذیرند حال آن که نکته مهم  تغییر سبک زندگی، توجه به علائم هشدار دهنده سرطان،داشتن تحرک و فعالیت بدنی و همچنین تغذیه سالم است.حال آنکه همه باید بدانند سرطان پایان زندگی نیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: