کد خبر: ۱۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 02
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>یک گزارش تهیه شده به وسیله بنیاد تامسون رویترز نشان می‌دهد اکنون چین با تاکید بسیار بر مشارکت بخش خصوصی و دولتی و مطالعات علمی، کشور نخست جهان در عرصه نوآوری‌های داروسازی است.
به  گزارش شفا آنلاین،گفته محققان این گزارش سال ۲۰۱۵ را باید سال نخستین‌های نوآورانه در سراسر جهان شمرد. در این گزارش، تعداد ثبت اختراع‌های تشکیل‌شده و تاثیر مقالات علمی منتشرشده در هریک از ۱۲ صنعت فناوری محور را به‌صورت کشور به کشور بررسی شده است. صنعت داروسازی در ۲۰۱۵، به شکلی قابل‌انتظار درمجموع ۴ درصد رشد سالیانه داشته است.

این صنعت همچنان در چین در حال شکوفایی بوده و در ۲۰۱۴، ۱۰۵ میلیارد دلار ارزش داشته است. این رقم تا ۲۰۲۰، با افزایش چشمگیری به ۲۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید. نیمی از ۱۰ نوآور جهانی برتر داروسازی در ۲۰۱۵، از کشور چین و همگی از موسسات دانشگاهی بودند. پس از موسسه عظیم دارویی و تشخیصی روشه با ۳۵۱ نوآوری، دانشگاه جیانگنان با ۳۲۰ نوآوری در رتبه دوم قرار گرفت. چین از نظر پژوهش‌های علمی در این زمینه، هم‌تراز با قدرتمندترین‌ها است. همه ۱۰ مرکز بانفوذ تحقیقات علمی جهان بر طبق تعداد مقالات منتشرشده بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵، از موسسات اروپا، آمریکای شمالی و چین بوده‌اند. علاوه بر این دانشگاه تیانجین چین، رتبه اول را با ۳۲۵ مقاله منتشرشده در اختیار دارد.

       موفقیت چین در کنار تاکید فراوان بر نوآوری و تحقیقات علمی، با مشارکت‌های راهبردی بین‌المللی، توسعه، سرمایه‌گذاری، ادغام شرکت‌های بزرگ و کوچک و به‌ویژه حمایت مستحکم دولت بیشتر تقویت شده است. اصلاحات اقتصادی در اواخر دهه هفتاد میلادی، به تشکیل بنیان‌های رشد در دهه نود تا امروز کمک کرد. اخیراً بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، دولت 1/1 میلیارد دلار را در تلاش برای توسعه بیشتر علوم حیاتی و صنایع داروسازی داخلی، به ساخت داروهای جدید اختصاص داده است. سپید
AsianScientist


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: