کد خبر: ۱۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>سلامت>جدیدترین بررسی‌های محققان نشان می‌دهد ساده‌ترین و در عین حال موثرترین شیوه برای کاهش چشمگیر نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان توجه به فاکتورهای تاثیرگذار در بهبود کیفیت زندگی است.
بهگزارش شفا آنلاین، درحالی که سرطان همچنان در گوشه و کنار جهان قربانی می‌گیرد و بسیاری نیز تصور می‌کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری یا رهایی از آن به چیزی شبیه به معجزه نیاز است، تازه‌ترین تحقیقات نشان از یک واقعیت ساده اما تاثیرگذار دارد: توجه به توصیه‌های کاربردی که از سوی پزشکان مطرح می‌شود. این توصیه‌ها شامل عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی، سیگار نکشیدن، تغذیه درست و به اندازه و در نهایت ورزش کردن می‌شود. نتایج این مطالعه لزوم توجه به سبک زندگی و ارتباط نوع، کیفیت و میزان مواد غذایی مصرفی را در طول روز با احتمال ابتلا به سرطان نشان می‌دهد.


در این مطالعه سبک زندگی
       یکصدهزار پزشک و پرستار در آمریکا مطالعه شده و به گروه‌های با خطر بالا و پایین تقسیم شده است. براین اساس مشخص شده که بین 41 تا 63 درصد انواع سرطان‌ها قابل پیشگیری است.

       به باور محققانی که در این مطالعه نقش داشته‌اند تلاش برای جلوگیری از ابتلا به سرطان باید به عنوان اولویت اصلی در کنترل این بیماری در نظر گرفته شود.سپید

Medical Daily



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: