کد خبر: ۱۱۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 31
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>بحران مالی جهانی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی رخ داد، موجب افزایش بیکاری و افزایش هزینه‌های عمومی در بسیاری از کشورها شد. یک مطالعه که در ژورنال پزشکی لنست چاپ شد، نشان می‌دهد صدها هزار مورد از مرگ‌ومیر ناشی از سرطان با این بحران مرتبط بوده است.
به گزارش شفا آنلاین،  ماهیبن مارو تاپو، مسئول این گروه تحقیقاتی از کالج سلطنتی لندن گفت: «ما تخمین می‌زنیم بحران مالی ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، به‌تنهایی منجر به مرگ بیش از ۲۶۰ هزار نفر در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) شده است.»

       این گزارش آشکار می‌کند که بسیاری از این مرگ‌های اضافی قابل جلوگیری بوده‌اند.

       افزایش میزان بیکاری با افزایش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ارتباط داشته و به نظر می‌رسد پوشش سلامت همگانی در سراسر جهان در برابر این اثر محافظت شده است.

       مارو تاپو گفت: «از آنجایی که این مطالعه فقط کشورهای عضو سازمان OECD را بررسی کرده است، ممکن است در طول این مدت مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به سرطان از مرز نیم میلیون نفر عبور کرده باشد.»

       وی افزود: این رقم به‌تنهایی در اتحادیه اروپا بالغ بر ۱۶۰ هزار «مرگ اضافی»بود؛ بدین معنا که اگر بحران مالی نبود، این تعداد در حال حاضر زنده بودند.

       بنا بر نتایج این تحقیق، تعداد مرگ‌ومیر اضافی ناشی از سرطان در نتیجه بحران مالی جهانی در آمریکا ۱۸ هزار و در فرانسه ۱۵۰۰ نفر بوده است.سپید
DW
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: