کد خبر: ۱۱۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 30
شفا آنلاین>سلامت>تا کنون هیچ شواهد و نشانه ای که دال بر این موضوع باشد که بیماری ام اس باعث اختلال در باروری می شود به دست نیامده است.
به گزارش شفا آنلاین، مطالعات نشان می دهد برخی بیماری های زمینه ای و ارثی در دوران بارداری اختلالاتی را به وجود می آورد که زنان باید در طول این دوره حساس تحت مراقبت خاص قرار بگیرند.

گزارشات محققان حاکی از آن است که بارداری و زایمان و میزان بروز عوارض در نوزادان زنانی که مبتلا به ام اس هستند با افراد دیگر تفاوتی ندارد.زیرا تا کنون هیچ شواهد و نشانه ای که دال بر این موضوع باشد که بیماری ام اس باعث اختلال در باروری می شود به دست نیامده است.

همچنین مطالعات دیگری نیز نشان می دهد میزان بروز سقط های مکرر،خود به خودی  و تولد جنین مرده در زنانی که مبتلا به ام اس هستند با زنان دیگر در یک موقعیت قرار دارد و تفاوت های زیادی با هم ندارند.

تحقیقات گسترده حاکی از آن است که زنان مبتلا به ام اس نیز در طول دوران بارداری باید تحت مراقبت های لازم باشند و این تصور اشتباه از نگاه متخصصان رد شده است که بارداری باعث حادتر شدن بیماری ام اس می شود از این رو این مسئله صحت علمی ندارد.

لازم به ذکر است اخیرا نیز این مسئله مطرح شده است که بارداری با روند بهتر بیماری ام اس در ارتباط است و گاها بارداری نیز ام اس برخی زنان را متوقف ساخته و آنها در مرحله بهبودی قرار می گیرند. آستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: