کد خبر: ۱۱۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 31
شفا آنلاین>سلامت>دانشگاه تگزاس در دالاس، یکی از دقیق‌ترین و جامع‌ترین مطالعات درباره کارکرد مغز را در سالمندی به‌عنوان بخشی از برنامه مطالعه کارکرد مغز در ارتباط با پیری در افراد سالم آمریکا و با مشارکت 330 نفر از افراد بین 50 تا 89 سال صورت داده است.
به گزارش شفا آنلاین، تمامی مشارکت‌کنندگان در این برنامه ازنظر سبک زندگی روزمره و اندازه‌گیری کارکرد شناختی خود از طریق آزمون‌های عصب روان‌شناختی موردسنجش قرار گرفتند.

       نتایج نشان داد که داشتن یک سبک زندگی پرمشغله در مشارکت‌کنندگانی با تمامی سنین، با بهبود وضعیت حافظه کاری، استدلال و فهرست واژگان و سرعت بهتر پردازش مغز همراه است. علاوه بر این ارتباطی قوی میان یک سبک زندگی پرفعالیت و بهبود حافظه اپیزودیک یا توانایی به یادآوردن وقایع خاص درگذشته بود. این نتایج بدون در نظر گرفتن میزان تحصیلات مشارکت‌کنندگان به‌دست‌آمده است.

       سارا فستینی، نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: «هنوز نمی‌توان به‌طور قطعی به این نتیجه رسید که داشتن فعالیت زیاد مستقیما بر بهبود شناخت تاثیر می‌گذارد، ممکن است سایر عوامل بر این وضعیت تاثیرگذار باشد؛ آیا افرادی که در حال حاضر از کارکرد شناختی بهتری برخوردار هستند برای یک سبک زندگی شلوغ‌تر تلاش می‌کنند یا این‌که آیا فعالیت زیاد و تقویت شناختی یکدیگر را تقویت می‌کنند یا خیر.» این گروه همچنین به این نتیجه رسیده‌اند که فعالیت زیاد می‌تواند از طریق تسهیل شرایط یادگیری سلامت شناختی را بهبود بخشد (مطالعه‌ای جدید از «مرکز طول عمر بانشاط» نشان می‌دهد دشواری‌های یادگیری مهارت‌های جدید همچون عکاسی دیجیتالی یا سوزن‌دوزی می‌تواند حافظه اپیزودیک را تقویت کند).

       افراد پرفعالیت می‌توانند با دریافت اطلاعات بیشتر سلامت شناختی خود را بهبود بخشند و از فرصت‌های بیشتری برای یادگیری برخوردار باشند. اما در کل یافته‌های جدید ما را تشویق می‌کنند تا خود را در دوران میان‌سالی و اواخر عمر فعال نگه‌داریم و زندگی شلوغی داشته باشیم.سپید
Healthcare Asia
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: