کد خبر: ۱۱۰۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 28
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >نخستین بار مقاله تحقیقاتی گروهی از پزشکان متخصص و نخبه استان بوشهر در نشریه معتبر کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر شد.

 به گزارش شفا آنلاین، متخصص مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: این پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان پایان نامه دانشجویی دکتر مهران موحدنیا توسط تیمهای قلب و مغز و اعصاب انجام شده است.
دکتر رضا نعمتی در جمع خبرنگاران افزود: مجید اسدی، ایرج نبی پور، مهران موحد نیا، هومن سلیم پور، داریوش ایران پور، محمدرضا پوربهی، عبداللطیف امینی، مهدی اکبرزاده و سمیه مهدی زاده پزشکانی هستند که در تولید این مقاله همکاری داشته اند.
نعمتی بیان کرد: این برای نخستین بار است که نتایج یک پروژه تحقیقات پزشکی از ایران در نشریه معتبر کالج متخصصان قلب آمریکا منتشر می شود.
وی، ضریب تأثیر (Impact Factor) این مجله را 16.5 عنوان کرد و گفت: این مجله براساس اطلاعات (SJR (ww.scimagojr.comمجله اول قلب، جزء 25درصد اول مجلات حوزه سلامت (Q1) و جزء 20 ‏مجله برتر درحوزه سلامت است.
نعمتی در باره این پایان نامه تحقیقاتی گفت: در این مطالعه، شیوع سردرد میگرن در بیماران مبتلا به سندرم ایکس قلبی در50 نفر بررسی و با 2 گروه 50 نفره از افراد سالم و بیماران مبتلا به تنگی عروق قلبی مقایسه که در نتیجه این تحقیقات مشاهده شد فراوانی میگرن در بیماران مبتلا به سندرم ایکس قلبی بطور آشکار بیش از 2 گروه دیگر بود و میزان فراوانی میگرن در بیماران مبتلا به سندرم ایکس قلبی، بیماری عروق کرونر و افراد سالم به ترتیب 60، 16 و 22 درصد دیده شد.
سندرم ایکس قلبی به درد آنژین صدری همراه با آنژیوگرافی طبیعی عروق قلبی اطلاق می شود که با یافته کاهش خونرسانی قلب (ایسکمی) در الکتروکاردیوگرام، اسکن تالیوم قلب و یا حین تست ورزش همراه است.
متخصص مغز واعصاب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این مطالعه ارتباط احتمالی بین میگرن و سندرم کاردیاک ایکس را مطرح می کند اظهار کرد: اثبات این نظریه در مطالعات بعدی، دیدگاه جدید در شناخت و درمان بهتر سندرم ایکس ایجاد می کند.
نعمتی با اشاره به انتشار نتایج این تحقیقات در نشریه معتبر کالج متخصصان قلب آمریکا گفت: این نشریه به عنوان مرجع انتشار گزارش های بالینی و تجربی بررسی شده در تمام جنبه بیماریهای قلبی و عروقی از جمله عروق کرونر و بیماری دریچه، نقص مادرزادی قلب، جراحی عروق، کاردیومیوپاتی، تکنیک های تشخیصی جدید، یافته های آزمایشگاهی و مطالعات و درمان های جدید است.
برچسب ها: دانشگاه ، علوم ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: