کد خبر: ۱۰۹۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 27
شفا آنلاین>سلامت>معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در صدد است آزمایشگاههای عضو شبکه های آزمایشگاهی را در سطح بین المللی گسترش دهد تا به محققان خارجی خدمات ارائه کنند.

به گزارش شفا آنلاین،رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به یکی از برنامه های خود در سال ۱۳۹۵ گفت: ما در صدد هستیم تا در راستای گسترش شبکه های آزمایشگاهی، شرکای بین المللی بیابیم و کاری کنیم که آزمایشگاههای داخل کشور، در سطح منطقه و بین المللی به پژوهشگران خدمات ارائه کنند.

وی با بیان اینکه به این واسطه بازار آزمایشگاهها فراتر از بازار داخلی می رود، اظهار داشت: کشورهای اطراف ما به غیر از ترکیه اغلب نیاز به خدمات آزمایشگاهی دارند، از این رو می توان آزمایشگاههای کشور را به این کشورها ارتباط داد تا به محققان این کشورها خدمات ارائه شود.

اسدی فرد با تاکید بر اینکه گسترش شبکه های آزمایشگاهی در سطح بین الملل می تواند در آمد زایی زیادی داشته باشد، اظهار داشت: کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، کشورهای حاشیه خلیج فارس، عمان و... می توانند مخاطبان شبکه آزمایشگاهی ایران باشند.

به گفته مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی، البته باید آزمایشگاههای ایرانی استاندارد های بین المللی  را اخذ کنند تا بتوانند به کشورهای دیگر خدمات ارائه کنند.

اسدی فرد با بیان اینکه شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های فعال در حوزه فناوری‌های راهبردی کشور است که برنامه تقویت و توسعه زیرساخت‌های خدمات مطلوب آزمایشگاهی را در این حوزه بر عهده دارد، عنوان کرد: با گسترش شبکه آزمایشگاهی کشور در سطح منطقه و بین المللی سطح ارائه خدمات به محققان ارتقا می یابد.

وی با اشاره به اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی گفت: «بهبود کیفی و افزایش کمی خدمات آزمایشگاهی در حوزه‌های فناوری راهبردی»، « تسهیل در دسترسی پژوهشگران و صنایع کشور به خدمات آزمایشگاهی»، «جمع آوری اطلاعات جامع در مورد تعداد و نوع تجهیزات آزمایشگاهی و پراکندگی آن در سطح کشور با هدف نیازسنجی صحیح برای توسعه توان آزمایشگاهی کشور»، « ارتقا دانش فنی کارشناسان آزمایشگاه‌ها از طریق آموزش و به اشتراک‌گذاری تجارب»، « استانداردسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و ارائه خدمات با نتایج قابل اعتماد»، «کمک به تکمیل توانمندی‌های آزمایشگاهی مراکز عضو در راستای نیازهای کشور» از اهداف این شبکه به شمار می روند.

به گفته وی، با گسترش شبکه آزمایشگاهی در سطح بین الملل می توان علاوه بر پژوهشگران کشور به صورت شبکه ای به محققان خارج از کشور هم خدماتی ارائه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: