کد خبر: ۱۰۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 26
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواستار تغییر رویکرد «کم توجهی پزشکان و مسئولان حوزه بهداشت به اورژانس بیماری های گوارش و کبد» شد.

به گزارش شفا آنلاین، «امیر صادقی» با انتقاد از اینکه اورژانس های گوارش و کبد مورد کم توجهی پزشکان و مسوولان حوزه بهداشت قرار می گیرد، گفت: برخی از پزشکان با این تصور که بیماری گوارش و کبد از نوع بیماری ساده است، فکر می کنند که فعالیت در اورژانس های گوارش و کبد راحت است و به همین دلیل اهمیت کمتری برای بیماران کبد و گوارش قائل هستند.
وی گفت: این تصور درست نیست، هرچند بیمارهای گوارش و کبد ساده به نظر می رسد، اما تشخیص آن سخت بوده و تاثیر تشخیص این بیماری نیز ممکن است سبب عوارض سیستماتیک و حتی مرگ بیمار شود.
صادقی با اشاره به تغییرات در روند تشخیص و درمان بیماری های اورژانس های گوارش و کبد در یکی دو سال اخیر گفت: این تغییرات بسیار قابل توجه بوده و ضروری است پزشکان در جریان این تغییرات قرار گیرند تا برخورد مناسبی با بیماری های اورژانس های گوارش و کبد داشته باشند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری های خون ریزی دهنده گوارشی و التهاب لوزالمعده را از شایع ترین بیماری های گوارشی اعلام کرد و گفت: تشخیص سریع و درمان به موقع التهاب لوزالمعده بسیار مهم است. تاخیر تشخیصی و درمانی بیماری التهاب لوزالمعده، حتی تا دو ساعت می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: